Alla inlägg under januari 2009

Av agneta - 10 januari 2009 12:06

Jaa..flyttbestyren förtsätter puh.....Har rensat i ett inneförråd, min dotter var mig behjälplig...Guuuug vad skit man spar på, varför???? Hoppas ni förstår att jag inte hinner runt till er mina vänner men det är fullt upp. På måndag ska min soffa kastas och jag får min nya, får se om mina andra saker åker på tippen då också.......Jag ska kasta massor med kläder....6 säckar , mitt hörskåp i köket, min bokhylla, frysen, två bord i sovrummet och en hallbyrå....nu ska det bli nytt....Mer bråte finns att slänga i källare och det andra inneförrådet.....pust.....Så ni förstår att det blir väl några vändor till återbruket, tur man har nära.


Nu ska jag äta något, ska jobba 15 - 21 ikväll. Måste göra mig iordning och gå ut med Zingo innan också.

Ha en jättetrevlig  helg nu.


kram

Av agneta - 7 januari 2009 12:36

Hej alla mina vänner!

klockan 14,00 kommer kvartersvärden och besiktar min lägenhet...är såååå nervös för vad han ska säga. Får hoppas att det inte blir så dyrt och att allt går bra.....har sovit så himla dåligt inatt, har mycket att tänka på nu. Får flytta in redan den 13 februari om jag betalar halva hyran på nya lägenheten. Vet inte hur jag ska göra ännu????? Det blir ju mycket pengar....Samtidigt så blir det ju skönt att få städa i lugn och ro i min gamla lgh och när den är tom. Jaa, det tål att grubbla på.


Ska jobba ikväll 15 - 21 men sen är jag ledig två dagar och då ska jag rensa i mina förråd. Det är mycket som åker på tippen nu...Har börjat packa ner saker jag inte använder så ofta. så jag har det väldigt  rörigt kring mig  just nu.  Jag är ju redan så rörig i huvudet så nu blir det ännu värre...hehee....

Hoppas att allt är bra med er , vi får se om jag hinner hälsa på er lite imorgon...

kram

Av agneta - 5 januari 2009 11:00

Jaa, ni mina vänner. Nu blir det nog glest mellan bloggandet hos mig. har ju börjat rensa och packa. Ev flyttar jag in redan 13 februari. Ska kasta massor....orkar inte släpa med mig allt. Men i mars så kommer jag tillbaka med ny energi...Vi hörs nog innan dess men jag vill ge en förklaring till min frånvaro..

Kram på er alla

Av agneta - 2 januari 2009 09:29

Idag har Zingo och jag varit ute på en långpromenad. Vi hade 10 grader kallt i Västerås i morse. I love it..... Man blir så härligt rosig om kinderna...Nu ska jag fortsätta röja lite i mina förråd.


Idag ska jag åka till en av mina väninnor som bor i andra änden av stan. Vi ska äta och dricka gott och det blir nog lite spela spel också. Min dotter kommer hit och tar hand om hunden för jag ska nog sova över där.


De skjuter fortfarande smällare här på området och igår kväll fick jag och min hund så när på oss en raket . Den landade precis bakom oss. Men det är bara att fortsätta ringa polisen även om de inte gör något jusst nu så noteras detta ....Ska bli såååå skönt att flytta.......Visst det finns rötägg överallt men här har det bara blivit för många .....


Så ja , tack för att jag fick prata av mig, nu känns det bättre....


Ha en skön helg


kram

Av agneta - 2 januari 2009 09:25

Att inte vara hos sina barn när de är små

är som att be någon gå på bio åt sig.


Gunnel Linde

Av agneta - 1 januari 2009 16:00

Jaa, ni mina vänner. Nog finns det att göra alltid. Idag har jag plockat ner julen. Så nu får gardinerna som jag satt upp sitta tills jag flyttar. Skönt att få ner julen i kartonger, då var det klart. Nu ska röjas i förråd....ska kasta så mycket som bara är  möjligt....Svårt , men ett måste. Får tänka att har jag inte använt detta på flera år då kommer jag inte att använda det sedan heller....


Här nedan ser ni mina kissar som tagit plats i fönstret. Det gjorde de så fort julsakerna försvann och det blev plats....Knäppisar......hahaa....

Av agneta - 1 januari 2009 09:51

Önskar alla mina bloggvänner ett Gott nytt år och en god fortsättning på år 2009.....

Nu ska jag fortsätta röja i förråd , ut på altan med allt som ska köras till tippen och det är inte lite ska jag säga er. Ska bli sååå skööönt att flytta.........Här är det 5 grader kallt på morgonen och solen tittar fram över trätopparna. har tagit en härlig långpromenad med Zingo. Min kopp kaffe har jag fått så nu är jag nöjd.

Av agneta - 1 januari 2009 09:49

En nyårshälsning från Birgitta.

Ovido - Quiz & Flashcards