Alla inlägg under november 2007

Av agneta - 29 november 2007 18:36

Svart, svart och åter svart..... ute.... Gäääsp.....


Idag har jag varit på högskolan, vi har grupparbetat det sista nu gäller det att småfila på vårt arbete. På torsdag är det redovisning på vårt teamwork arbete. Sen är det slut på skolan. Det har varit en lärorik tid ,  nu fortsätter teamwork arbetet tillsammans med mina kollegor på jobbet.


Imorgon , tar Kristian Luuk hjälp av årets vinnare, The Arks Ola Salo, för att utvärdera både Melodifestivalen 2007 och Eurovision Song Contest.


Det blir musikaliska och humoristiska återblickar från turnén plus att tittarna får vara med bakom kulisserna under veckan i Helsingfors.



Av agneta - 28 november 2007 23:16

Idag har jag jobbat 13,00 - 21,45. Jag går till jobbet och när jag kommit halvvägs så kom jag på att jag glömt mina arbetskläder hemma. Det var bara att vända hem igen. Fick ringa till jobbet för att säga att jag kommer lite sent. Kom dit 13,20.

Ska bli skönt efter nyår då vi ska få arbetskläderna tvättade och få flera ombyten. Det kommer att bli jättebra, med tanke på alla bakterier och så.


Neej, nu ska jag gå och lägga mig ska plugga imorgon.


God natt

Av agneta - 27 november 2007 20:57

Idag har jag gått runt lite med dammsugaren och tvättat lite . Har även suttit vid datorn och jobbat med min Julsida. Har nu bestämt mig för att julpynta på lördag för då är jag ju ledig. Ska faktiskt bli mysigt att få tända slingorna ute och adventsstakarna inne. På lördag kommer ev mina barn hem och julpysslar med sin mamma. Det har blivit en tradition .Nej, nu ska jag titta på en film på tv.


Idag är det ju kramdagen, så jag ger er alla en riktigt stor och varm kram


Av agneta - 26 november 2007 22:02

Min syster har varit här i dag. Har hjälpt henne med att skriva en  cv. Jag har även satt upp mina julgardiner men belysningen väntar jag allt med då 1.a advent inte är förrens på söndag. Tänkte faktiskt tända allt på lördag då man är ledig och kan njuta av det. Ska sätta upp all belysning ute imorgon tror jag, men jag tänder inte förrens på lördag. Ser att många redan tänt??????

Jag ska jobba hela dagen på ons´dag och på torsdag har jag skolan då är jag också bort hela dagen. Fredag slutar jag 14.00 men då behöver jag vila lite för jag ska på julbord på kvällen.  På lördag sätter jag upp ljusstakarna i fönstren. Här nedan ser ni mina nya gardiner i sovrummet och mina julgardiner i köket , har köpt söta hjärtan och hängt på.

Av agneta - 25 november 2007 21:49

Är jättetrött ikväll. Det här vädret tar kål på mig. Hoppas på kallt och mycket snö så att det blir lite ljusare . har jobbat i helgen och känner mig jättesliten. Har sovit en stund ikväll, ska titta på cold case nu tycker att det är en bra serie.


Håller på att knåpar med min julsida, tänkte att den ska vara klar på söndag då det är 1.a advent. Hur ska man hinna allt...... jaja, det brukar lösa sig.

ha en fortsatt bra söndagkväll.... Kram

Av agneta - 24 november 2007 10:34

Vilken underbar morgon med lite snö och rimfrost på träden. 6 grader kallt och solsken, underbart. Zingo och jag tog en lång promenad i morse. Ska snart börja med maten och hoppa in i duschen. Börjar jobba 14,00.


Ha en bra dag och en skön lördagkväll. Kram på er alla.

Av agneta - 23 november 2007 22:47

Vad hände?????Va fn...... Hur kunde Daniel åka ut som är en av de bästa i Idol.  Jag ville att han skulle vinna. Jag tycker att Amanda som inte kan sjunga skulle ha åkt ut ikväll eller Andreas som har ett tråkigt scenspråk. Jag fattar ingenting. Hur tänkte De som röstade nu. Jaja, vi kommer med all säkerhet att höra mer av Daniel i framtiden iallafall för han är ju en fullfjädrad artist.

Nu ska jag lägga mig, har jobbat ikväll så jag är trött.


God natt alla bloggvänner.

Av agneta - 22 november 2007 18:37

Enligt Expressen så ska dessa artister vara med i melodifestivalen 2008.


Razborka - Nicole Fuentes

Pame - Daniel Mitsogiannis

If I could - Calaisa

Love in stereo - Ola Svensson

Alla gamla x - Face 84

Under mitt tunna skinn - Patrik Isaksson

Lay your love on me - BWO

Just a minute - Bröderna Rongedal

I love Europe - Christer Sjögren

Jag saknar dig - Ainbusk

Visst finns mirakel - Suzzie Tapper

Jag behöver aldrig mera vara rädd - Lasse Lindh

Den första svalan - Alexander Schöld

Lullaby - Brandur Enni

Never fall in love - Mickey Huskic

Smiling in love - Caracola

When you need me - Therese Andersson

Hero - Charlotte Perelli ( kan ev bli en joker )

Empty room - Sanna Nielsen

Leva livet - Frida Muranius

Ingen mår så bra som jag - Fronda ( Här kommer ev Robert Aschberg, Gert Fylking, Hasse Aro och Bert karlsson att vara med. )

That`s love - Michael Michailoff

Kebabpizza slivovitza - Andra generationen

That is where I go - Sibel Redzep

Deja vu - Velvet

I lågornas sken - Nordman

Hur svårt kan det vara - Linda Bentzing

Line on fire - The poodles och E-Type

Sedan tillkommer det ju fem jokrar . Det ryktas om att Carola och Andreas Johnsson ska sjunga duett och att även Orup ochLena Ph ska göra det. Spännande att se hur det blir.


Som ni ser så är det en blandning av kända och okända ansikten som kommer att medverka. Ska bli himla spännade att höra låtarna.


Ovido - Quiz & Flashcards