Alla inlägg under november 2007

Av agneta - 13 november 2007 18:18

Nu är sovrummet klart, hurra.  .Det blev så himla fint, må ni tro. Ska ta kort imorgon när det är dagsljus så ni får se hur det blev. Har börjat plocka in lite grejor där nu. Målaren har slipat och spacklat i vardagsrummet också idag. Imorgon målar han nog där och han ska även börja med hallen .....  Har börjat  plocka undan där ikväll. Har en liten paus nu, pust......Han tror att han kommer att vara klar på måndag. Vi får hoppas det.



Av agneta - 12 november 2007 17:42

Jaha, sitter fortfarande i min röra i köket. Har sett till att jag iallafall kan sitta vid datorn, har inget ljud inkopplat men det gör inget. Målaren har slipat och spacklat i sovrummet. Han har även målat tak, fönsterkarmar,  lister och dörrar där. Imorgon tapetserar han i sovrummet så då är det klart där. Jobbar i morgon förmiddag så det blir spännande att se hur det ser ut när jag kommer hem. Målaren har målat fönsterkarmarna i vardagsrummet också , vi får se om han hinner mer där imorgon.  Ska bli skönt att få sovrummet klart så att jag får sova ordentligt.

Av agneta - 11 november 2007 20:13

Skittrött idag. Somnade en stund när jag kom hem från jobbet . Skönt. Har sedan slitit med grejor och möbler. Min hund är hos min son då jag ska vara borta imorgon . Ska fly fältet till min kompis som har 4 stycken katter så det går ej att ha Zingo med. Saknar honom som bara den......


Sitter i köket bland all bråte , titta bara så det ser ut..

Av agneta - 10 november 2007 09:09

Tycker du om att städa?Ja    0 %Nej    54.5 %Ibland    45.5 %Detta visar på att de flesta  inte tycker om att städa. Men en överaskande hög siffra på 45,5 % tycker om att städa ibland.

Av agneta - 10 november 2007 08:58

Ska jobba kväll idag 14,15 - 21,30. Jag som har sååå mycket att göra.....

med att plocka ut ur sovrum och vardagsrum inför rustningen på måndag.

Var ska jag göra av allt... Har ju bara köket och hallen att förvara sakerna på..... suck.....


Min hund Zingo och jag har tagit vår morgonpromenad i snön. Hääärligt. Älskar vintern, hoppas att det blir kallt och att det blir mycket snö i år. Så här ser det ut i Västerås nu på morgonen. Lite bilder även på min vovve som också älskar snön.

Av agneta - 9 november 2007 15:57

Har jobbat till 13,15 idag. Jobbar helgen. På måndag klockan 7,00 kommer målaren hit. Ska få helrenoverat. Ska bli så himla roligt att få fint hemma nu efter att jag slutat rökt. Det blir himla jobbigt i helgen att plocka undan allt i sovrum och vardsagsrum. Jag som har så mycket böcker i mina bokhyllor och jag har en massa papper i bokyllans skåp och lådor som jag bara slängt in där , suck..... Men det är bara att bita ihop och sätta igång. positivt är att jag får städat till jul och vad fint det ska bli........

Här kommer lite bilder på mina nuvarande hemska tapeter. Hall, kök, sovrum och vardagsrum 

Av agneta - 8 november 2007 17:34

Jaha imorse var det skithalt ute. Jag gick som om jag hade gjort på mig. har en halkfobi  så jag törs nästan inte gå ut när det är halt. Min son kom och räddade mamma med att skjutsa henne till skolan, tur jag har honom. ..... I kväll så är allt borta och det regnar. Nu ska väl det här frysa på också så att det är snorhalt imorgon. snyft.........Kunde det inte ha fått vara kallt nu då så att vi har fått ett bra underlag att gå på. neejdå.... ja,ja vädrets makter rår vi inte på.

Av agneta - 7 november 2007 17:36

Jaha, idag har det snöat nästan hela dagen. Inte mycket som fastnar det är mest slask..... Synd att det inte är kallare så att snön får ligga kvar och att det inte blir så himla halt. Imorse höll jag på att fara på öronen det var snorhalt på vissa ställen. Zingo for omkull ett par gånger i halkan. Tur att ingen av oss gjorde illa oss.


Idag har Zingo och jag haft besök av vänner,  Eva  en vän till mig och Shaggy som är en blandras mellan Bishon frise` och cocker spaniel. Är han inte söt så säg. Zingo och shaggy har känt varan sedan Zingo var valp. Shaggy är ett år äldre 4 år. Zingo blir tre i vår. Zingo bara älskar Shaggy, Shaggy tycker om Zingo med men tycker att han är lite för vild ibland. Shaggy vill bara lukta på sina blommor , som tjuren ferdinand.

Kul
Ovido - Quiz & Flashcards