Alla inlägg under november 2007

Av agneta - 21 november 2007 18:28

Har varit på miljöutbildning idag , det var väldigt intressant. Fick lära mig mycket nytt och användbart. Nu ska jag bli en bättre människa och bidra mer till att rädda miljön än jag gjort tidigare..... Ska titta mer efter rättvisemärkta varor mm.


Det har varit en lång dag idag och nu ska jag plugga lite inför imorgon då jag ska till skolan. Vi ska ha boksemenarie och det innebär att vi ska ifrågasätta boken. Suck, verkar inte alls kul. jag har ju inte hunnit sätta mig in i boken vi ska läsa.... Måste läsa lite nu...

Av agneta - 20 november 2007 19:21

Idag blev det färdigt med min rustning. Nu är köket också klart. Sköööönt och vad fint det blev. Gud , så jobbigt det har varit men nu har det varit värt allt slit. Nu längtar jag till nästa helg då jag får sätta upp mina julgardiner. Älskar Julen.......Tapeterna har inte torkat riktigt ännu ,men här nedan ser ni hur det ser ut nu i köket. Tapeten gå i grönt, lite svårt att se färgen i det här ljuset.

Av agneta - 19 november 2007 21:25

Idag har jag varit ledig , har varit ledig lörd, sönd, månd och är även ledig imorgon. Skönt för jag har massor att göra här hemma. Imorgon ska målaren tapetsera i köket sedan är han klar. Idag har han målat i köket.


Har varit till jobbet en stund på em för att jobba lite med vårt teamwork arbete. Vi håller ju på med en uppsats som ska redovisas den 6/12. Får ta ut två timmar komp. Kan vara bra att ha.  Annars har det varit en lugn och skön dag. Har tagit det ganska lugnt.



Av agneta - 18 november 2007 17:23

Har tvättat fönsterna i sovrum och vardagsrum idag. Skönt att ha det gjort då är det bara att sätta upp julgardinerna 1.a advent. Har sett att några redan julpyntat i fönsterna och på sina uteplatser. Jag blir så jvla förbannad , folk kan ju inte veta varför vi firar jul och meningen med att inte pynta förrens 1.a advent. Men jag får vara glad för i år är de sena , förra året var det många som pyntat redan i oktober.??????? 







Av agneta - 17 november 2007 17:35

Matthias åkte ut igår kväll i idol. Tyckte nog att Andreas var sämst , faktiskt. Förstår fortfarande inte vad det är som är så Idol med Amanda.

Tycker inte att hon är så särskilt bra, men jag förstår väl mig inte på det här.  Carola Var super , både som coach, domare och sångerska. Hon gjorde ett storartat jobb.


Har fått färdigt i hallen , en kompis kom och borrade upp spegel och lampa. Börjar få färdigt i sovrum också. Sköönt. Går och småplockar hela tiden , det börjar se bra ut i de andra rummen också. Har bestämt mig för att tv ätta fönsterna men vänta med att sätta upp gardiner till första advent, då julgardinerna ska upp. Det är ju snart...Får leva med persiennerna nere så länge..

Av agneta - 16 november 2007 18:12

Nu är hallen färdig, här nedan kommer lite bilder på den . Det blev sååå fint där med, nu är det bara köket kvar. Målaren har börjat måla där. Han tror att han är färdig på tisdag. Har mycket att plocka med nu i helgen men det är roligt att få ordning. Man får ta lite då och då så blir det inte allt för jobbigt. Min ena katt Puff ville vara med på bild också. Se honom nedan.

Ikväll är Carola med i Idol, ska bli himla kul att titta. Hon är ju liksom min favorit som singstar. Undrar vem som åker ut ikväll ????

Av agneta - 15 november 2007 19:47

Nu är vardagsrummet färdigt och det blev sååå fint , nedan ser du hur det ser ut nu. Målaren har börjat med hallen och i morgon gör han färdigt den. Han ska även börja slipa och spackla i köket........



Av agneta - 14 november 2007 18:46

Idag har målaren målat i vardagsrummet och spacklat och målat i hallen. Båda rummen blir färdiga imorgon tror han. Yes.... då får jag någorlunda ordning till helgen....... Här ser ni en lite bild på mitt sovrum, så fint så. det kommer mer då allt är i ordning också.

Ovido - Quiz & Flashcards