Alla inlägg under mars 2008

Av agneta - 9 mars 2008 21:16

Sandviken är klara för sm - final.


Vsk - Edsbyn 2 - 3 , vilket innebär att det blir en match till.

Av agneta - 9 mars 2008 10:53

En bra låt och två fina röster.

Av agneta - 8 mars 2008 20:54

Jaha , nu är det slut tittat på mf för mig. Detta är ju skandal...... Carola och Andreas var ju självklara finalister. Vad är det här för häxjakt. Detta är inte trevligt längre. SKANDAL.............Det svenska folket bör skämmas.....

Av agneta - 8 mars 2008 15:38

Brandur - Lullaby

I väntan på Andra schansen så kan ni lyssna på denna härliga låt. Jag gillade verkligen denna.

Av agneta - 8 mars 2008 15:13

Skadeglädjen över Carolas magplask är enorm i stugorna
KIRUNA. Nordman får elda upp hur många häxor de vill.
Inför avgörandet i kväll står en annan häxjakt i fokus.
Den på Carola.  

Jag vet inte hur det gick till – men plötsligt blev det öppen jaktsäsong på Carola Häggkvist.

Efter superduons fiasko i Västerås startade tredje världskriget i min mejlbox. En del läsare var härligt skadeglada över att jag hade fel i mitt finaltips (fair enough), en del tv-tittare förklarade myndigt att ”One love” inte var särskilt stark (smaken är som baken). Inget ovanligt med det.
Det anmärkningsvärda är det Carola-hat som börjat välla fram.
Skadeglädjen över schlagerdivans oväntade magplask är enorm ute i stugorna.

Carola är vår största schlagerstjärna genom tiderna – och för vissa verkar det plötsligt ha blivit ofantligt svårt att hantera.
Jantelagen har firat stora triumfer under de tre veckor som passerat sedan Johnson & Häggkvist blev bortvalda av svenska folket.
En uppsjö krönikörer har – i efterhand, förstås – kastat sig över superduon och frossat i deras flopp. Insändare har hånskrattat åt
finalmissen.

En rad artister – BWO, Nordman och Thérèse Andersson – har ganska så hjärtlöst sågat Carola sedan de noterat att vinden vänt.
Inte särskilt sjyst.
När schlager-SM i kväll byter tävlingsform kommer det att rasa in röster på favoriternas motståndare. En del lär till exempel ringa på Nordman enbart för att jävlas med Carola. Andra kommer rösta nej till ”One love” mest för att få en ny ”kul” skräll.
Jag tror på lyckliga slut, men kanske är jag naiv.


Det kan sluta hur som helst – igen! – men tipset är trots allt ”One love” och Sibel till Globen. Av den enkla anledningen att de är bäst.

Svarta hästen heter Nordman.

I kväll är det dags att välja sida.


Anders Nunstedt, Expressen

Håller fullständigt med Anders i denna fråga. Det är en häxjakt untan dess like. Jante lagen gäller fortfarade i Sverige. Den svenska avundsjukan visar sig här. Jaja, det spelar ingen roll vad folk gör Carola är störst och bäst iallafall.


Jag ska iallafall rösta på bästa låtarna och de bästa rösterna ikväll. Carola och Andreas samt Sibel.




Av agneta - 8 mars 2008 15:11

Edsbyn - Vsk 7 - 2. Neej...Vad hände???? Ser fram emot söndagens match.

Av agneta - 7 mars 2008 15:37

Nu ska jag lägga mig en stund och vila. Har jobbat till 13.00 och ska jobba extra inatt. Börjar jobba 21,00 och slutar 7,00.

Ev ska jag sitta vak lördag och söndag natt också, vi får se hur det blir med detta. 


önskar er alla en skön helg, vi får se om jag tittar in här en stund i helgen.

kram

Av agneta - 7 mars 2008 14:57

Frankrike: Divine med Sebastien Tellier

Gå in på denna länk för att lyssna.

http://www.myspace.com/telliersebastien

Ovido - Quiz & Flashcards