Alla inlägg den 20 maj 2008

Av agneta - 20 maj 2008 23:04

Jaha. då vet vi vilka som går vidare till final.

Jag lyckades pricka in 8 av 10. Bra gjort Agge.

Detta trodde jag :                  Vidare gick:


Israel                                       Israe
l

Belgien                                    Finland

Azerbajdzjan                          Azerbajdzjan

Polen                                       Polen

Irland                                       Norge

Bosnien                                   Bosnien

Armenien                                Armenien

Rumänien                                Rumänien

Ryssland                                  Ryssland

Grekland                                  Grekland

Av agneta - 20 maj 2008 20:27

Jaa, med facit i hand. Då man vet vad det är för låtar som tävlar i Esc så kan jag inte låta bli att se tillbaka på den svenska melodifestivalen. jag står fortfarande för att carola och Andreas hade den bästa låten. Tror att den stuckit ut i Belgrad och  att den har haft en jättestor chans att ta hem vinsten. Charlotte i all ära, hon gör ett jättejobb, men jag är orolig för att den inte sticker ut ordentligt och att det är för perfekt.... Men man vet aldrig, hoppas verkligen att hon vinner hela skiten....

Lyssna på denna worktape , det är jättevackert.

Av agneta - 20 maj 2008 08:39

Ikväll är det dax för Semifinal 1. Ska bli spännande att se vilka som går vidare till finalen på lördag. Sverige får inte rösta ikväll då vi inte är med i startfältet, ny regel från i år. Mitt tips:


Montenegro, poprock och låten är så där, nej jag tror inte att den går vidare.


Israel, vacker sång och melodi, går vidare och är en stark vinnarkandidat.


Estland. tre gamla gubbar som inte kan sjunga och tre unga avklädda tjejer i bakgrunden. patetiskt. letosvet, låten fastnar, neej den går inte vidare, hoppas jag.


Moldavien, Skitdålig.


San Marino, en killballad. ganska bra. men nej. kanske.


Belgien, Hoppas jag går vidare. Stämsång. Gullig och scharmig låt och tjej. Sticker ut. kan vinna allt, vem vet.


Azerbajdzjan, mina favoriter. Underbara röster, bra låt och snygga killar. Himmel och helvete. Går absolut vidare.


Slovenien, Tjejen är årets bitch har jag hört, en riktig diva. Låten är tjatig och hon går inte vidare.


Norge. Är favorittippade, varför???? Jag tycker låten är skittråkig, har hört den förr och det är ett tråkigt framförande. Hoppas att den inte går vidare.


Polen, en underbart vacker USA ballad och en vacker röst så går denna vidare.


Irland, årets kalkon. favorittippade, fattar inte varför här heller, katastrof om den går vidare. men tyvärr så tror jag att den gör det.


Andorra. en av mina favoriter ända tills jag såg den live. Låten är bra men tjejen framför den inte bra live, tyvärr. Går därför inte vidare.


Bosnien, en annorlunda låt, kul , fin refräng den går absolut vidare.


Armenien, Inhemska toner, pyroteknik och en ganska bra låt, den här går vidare.


Holland, skitdåligt....


Finland, hårdrock igen med massor av pyroteknik, neeej.......Går inte vidare, hoppas jag.


Rumänien, Smäktande ballad, två vackra röster, går vidare.


Ryssland, kvällens andra diva, en bra låt och han har hjälp av konståkaren plushenko på scen. Tydligen är de osams, vi får se hur det avlöper ikväll.  Jag tycker att låten är skitbra och framträdandet är bra men det är lite för mycket överspel. Låten går absolut vidare.


Grekland. Bra låt,  vacker kvinna, bra framträdande. Går vidare.


Vidare till Final :

Israel

Belgien

Azerbajdzjan

Polen

Irland

Bosnien

Armenien

Rumänien

Ryssland

Grekland


Ovido - Quiz & Flashcards