Alla inlägg under december 2007

Av agneta - 10 december 2007 20:13

Nobelpriset är en utmärkelse, som grundar sig på testamentet från Alfred Nobel, uppfinnaren av bland annat dynamit. I testamentet, daterat 27 november 1895, stadfäste Nobel att en stiftelse skulle bildas av hans förmögenhet och att räntan från denna Nobelstiftelse skulle delas ut varje år som pris åt de personer som under föregående år gjort mest nytta för mänskligheten. Sedan 1901 delas prisen ut i Stockholm och Oslo på Nobels dödsdag, 10 december. Varje pris består av en medalj, ett personligt diplom samt en penningsumma


Diplomet som Lech Wałęsa fick


Ikväll är jag på Nobelfesten och äter gott och skålar med kungen.Hrm låtsas att jag är där. Älskar att titta på alla fina klänningar och smycken. Vårt kunga hus är som vanligt vackrast, drottningen och sessorna har underbara klänningar

Av agneta - 10 december 2007 10:55

Här är artisterna som tävlar i VästeråsIdag tisdag 10 december kl 10 släppte SVT vilka artister som kommer tävla i delfinal 2 i Västerås.Av de 28 deltagarna är 15 debutanter.


Alexander Schöld - Den första svalan

Lasse Lind - Du behöver aldrig mer vara rädd

Sanna Nielsen - Empty Room

Rongedal - Just A Minute

Andra Generationen - Kebabpizza, Slibovitza

Ola - Love In Stereo

The Nichole - Razborka


Utöver dessa sju tävlande kommer även en joker tälva i varje deltävling. Dessa väljs ut av SVT och offentliggörs vid ett senare tillfälle.

Av agneta - 10 december 2007 09:48

Artisten Thore Skogman avled på söndagen på Gävle sjukhus efter ett slaganfall. Han blev 76 år gammal.


Ännu en stor man inom musikens värld är borta. Vi minns honom som en god och glad västmanlänning.

Av agneta - 9 december 2007 23:24

Jobbat ikväll. Men nu är jag ledig måndag och tisdag. idag har det varit stökigt på jobbet. Det höll på att bli eldsvåda då en boende slängde ett plastförkläde över ett värmeljus. Höll på att signera medeciner och när jag tittade upp så brann det  i förklädet. Usch , jag hann som tur var släcka branden . Det är livsfarligt med ljus man kan inte titta bort en sekund..... Nu blir det inget mer ljus på det bordet iallafall. Tur att det gick bra ....


Nu är jag trött och ska gå och lägga mig. Imorgon kommer dem och sotar ventilerna och sätter upp nya brandvarnare här hemma.

Önskar er alla en trevlig 2.a advent

Av agneta - 8 december 2007 16:01

Jag har jobbat till klockan 14,15 idag. Har tagit en långpromenad med Zingo, tycker nästan att det börjar bli lite kallare ute.... Vi får se. Nu ska jag titta lite på min julsida , orkar nog inte ta tag i den idag....


Ska laga lite mat också är hungrig som en varg, sen blir det väl att slappa i soffan framför tv.n . Det är bra på tv ikväll, svensson, svensson, Babben och compani samt spårlöst försvunnen.


Kram på er och ha en fortsatt skön helg

Av agneta - 7 december 2007 15:56

Har jobbat kväll men hann iallafall se slutet på idoltävlingen. Tycker att det var rätt tjej som vann. Hon har en underbar röst Marie. Det blev ju väldigt jämt...... Tycker ändå att det skulle ha varit Daniel som tog hem vinsten , men , men...Nu är det som det är och Marie är ju värdig hon också.........

Av agneta - 6 december 2007 10:01

Idag hade vi redovisning i skolan och allt gick bra. Vi har även lämnat in vårt arbete för omdöme. Vi kan ju hoppas på VG, men man vet inte. Detta var sista gången i skolan  snyft..... Men det har varit så himla lärorikt. Och vi i vårt team lärde känna varandra på ett helt annat sätt. Nu ska vi starta upp vårt teamarbete på jobbet med alla andra kollegor också. Ska bli himla spännande.


Vi avslutade dagen med att gå ut och fira. Vi gick på Bishops arms, det var en av oss som saknades, vår chef. Hon mådde inte bra så hon fick lov att åka hem efter skolan, synd.....  Men vi hade så trevligt och roligt tillsammans. Bishops är en pub som jag verkligen kan rekommendera. Fräsha lokaler och toaletter. En jättetrevlig personal. De har hur mycket ölsorter som hellst att erbjuda och de hjälper till att välja öl om du vill. Jag valde en halvmörk öl som jag inte kommer ihåg namnet på....

Den var jättegod. Så den vart det hela kvällen. Maria tog in en vete öl, den var rätt god faktiskt. Smakade lite honung tyckte vi. Här nedan ser ni det glada gänget och våra goda öl. Ölen med citronen i är vete ölen.

Av agneta - 5 december 2007 18:54

Jaha, nu är det strul med uppladdningen till min julsida igen. Hinner inte kolla mer på detta nu då jag måste gå igenom vår redovisning till imorgon. Vi får se om det blir att lägga julgåvorna någon annanstans.... Grrrr......

ikväll är det bra på tv, det är the closer, Close to home och topmodel. Ska gå ut med Zingo innan dess.


en kompis till mig var här och borrade upp lite på väggarna , då gick borren av så han fick åka och köpa en ny. Nu vill jag bara visa hur det kan se ut när man ska komma in i en förpackning. Detta var hitills det värsta vi varit med om, det var stenhårt och det gick inte att få dän. Han tog kniv, sax tänger mm men embalaget satt som berg. Till slut tog vi en hammare och slog på det några gånger , yeas  då gick det. Här nedanför ser ni inbrytningsförsöket. hehe....


har sett på reklamen att det finns en grej att köpa som gör att det ska bli lättare att ta sig igenom olika emabalage, den ska jag investera i....

Ovido - Quiz & Flashcards