Alla inlägg under januari 2008

Av agneta - 19 januari 2008 15:47

Idag har jag jobbat 7-14 och jag är äntligen frisk. Jag är glad att jag jobbat dag idag då det nu stormar för fullt utanför fönsterna. usch , jag tycker att det är otäckt när det tar i så här.....


trots att det inte blåste fullt så här mycket när jag cyklade hem så fick jag gå långa sträckor  då det var för jobbigt att cykla. Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och ikväll ska jag titta på Stjärnorna på slottet, tycker att det har varit riktigt roligt i år.

kram på er

Av agneta - 18 januari 2008 15:41

Jaha då var den första utröstningen klar. Det blev Ulf Larsson som åkte hem först. Det tycker jag var ett riktigt beslut av tv-tittarna, då han inte kunde dansa särskilt bra. Förr om åren har det varit konstigt röstat då de bättre fått åka hem. Fast , det är ju förståss ett underhållningsprogram och det är ju publikfavoriterna som det röstas på.


Jag hoppas på att Tilde får respass ur tävlingen nästa gång , då det märks att hon inte vill vara där igentligen. Hon verkar såå himla högdragen vem tror hon att hon är??? jaja, vi får se vem som blir nästa att åka hem.


Av agneta - 17 januari 2008 18:16

Intresset för spel på Melodifestivalen växer för varje år. I år ser Carola och Andreas Johnson ut att bli skyhöga favoriter till slutsegern. De som spelar på att stjärnduon ska stå som segrare i finalen i Globen i mitten av mars får inte ens dubbla pengarna tillbaka. Första utmanare enligt svenskaspel.se är BWO och Charlotte Perrelli. Men oddssättaren Martin Jonsson varnar även för en skräll.
– En tänkbar outsider till segern är E-Type & The Poodles som gör en intressant start tillsammans. Hur långt det räcker återstår att se men en sak är säker, det lär bli fullt ös på scen.

 källa Expressen


VINNARE MELODIFESTIVALEN 2008
Carola & Andreas Johnson 1,60
BWO 7,50
Charlotte Perrelli 7,50
E-type & The Poodles 10,00
Ola 25,00
Sanna Nielsen 35,00
Ainbusk 40,00
Amy Diamond 15,00
Linda Bengtzing 35,00
Patrik Isaksson 40,00
Niklas Strömstedt 40,00
Christer Sjögren 60,00
Nordman 50,00
Eskobar 50,00
Alexander Schöld 60,00
Calaisa 60,00
Velvet 60,00
Rongedal 100,00
Sibel 100,00
Lasse Lindh 200,00
Suzzie Tapper 200,00
Brandur 200,00
Fronda 200,00
Thérèse Andersson 200,00
Michael Michailoff 200,00
Daniel Mitsogiannis 300,00
Face-84 300,00
Mickey Huskic 300,00
Andra Generationen 150,00
Caracola 300,00
Frida 300,00
The Nicole 300,00
(odds från svenskaspel.se)

Kul
Av agneta - 16 januari 2008 10:39

Jaha då har man varit på viktväktarna och vägt in sig, inte kul. Vägde 84,2 kg. Min målvikt är 55 - 60 kg. Jaja, nu gäller det att förändra sina matvanor till det bättre. Det ska nog gå bra, hoppas jag. Återkommer om mina framgångar och motgångar i denna fråga.......

Av agneta - 15 januari 2008 15:33

Häggqvist och Johnsson så kallar de sig tillsammans.

Här kommer ett smakprov vad som komma skall.

Från idrottsgalan igår : Lyssna


Kul
Av agneta - 15 januari 2008 13:35

Här är startordningen för bidragen i Västerås.


Deltävling 2 | Västerås, den 16 februari 2008


Artist: Ola
Bidragets titel: Love In Stereo
Upphovsmän: Tony Nilsson (m & t), Mirja Breitholtz (m & t)


Artist: Lasse Lindh
Bidragets titel: Du behöver aldrig mer vara rädd
Upphovsmän: Lasse Lindh (m & t)


Artist: The Nicole
Bidragets titel: Razborka
Upphovsmän: Nicole Fuentes (m & t), Tord Bäckström (m & t), Stefan Åberg (m & t)


Artist: Alexander Schöld
Bidragets titel: Den första svalan
Upphovsmän: Fredrik Thomander (m), Anders Wikström (m), Ingela "Pling" Forsman (t)


Artist: Rongedal
Bidragets titel: Just A Minute
Upphovsmän: Amir Aly (m), Henrik Wikström (m), Magnus Rongedal (m & t), Henrik Rongedal (m & t)


Artist: Sanna Nielsen
Bidragets titel: Empty Room
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (m & t), Aleena Gibson (m & t)


Artist: Andra Generationen
Bidragets titel: Kebabpizza Slivovitza
Upphovsmän: Vlatko Ancevski (m & t), Vlatko Gicarevski (m & t), Mats Nilsson (m & t), Stevan Tomulevski (m & t), Teddy Paunkoski (m & t), Otis Sandsjö (m & t)


Artist: Johnson & Häggkvist
Bidragets titel: One Love
Upphovsmän: Carola Häggkvist (t & m), Andreas Johnson (t & m), Peter Kvint (t & m)

Kul
Av agneta - 15 januari 2008 13:21

Idag släpptes namnen på jokrarna i melodifestivalen.


Joker 1
Niklas Strömstedt
Låt: "För många ord om kärlek"
Låtskrivare: Niklas Strömstedt

Joker 2
Eskobar
Låt: "Hallelujah new world"
Låtskrivare: Eskobar

Joker 3
Carola häggkvist och Andreas Johnson
Låt: "One Love"
Låtskrivare: Carola Häggkvist, Andreas Johnson och Peter Kvint

Joker 4
Amy Diamond
Låt: "Thank you"



Och kan ni tänka er carola och Andreas tävlar i Västerås. JAAAAAAAA......

Jag är överlycklig. Såg dem på idrottsgalan igår och vilken underbar duett.

De sjöng en låt med titeln lucky star, otroligt vacker.

Kul
Av agneta - 14 januari 2008 16:45

Är fortfarande sjuk, snyft...Jaja, lite förkylning får man stå ut med .Det finns värre sjukdomar.Men det är iallafall sååå synd om mig.....

På onsdag ska jag börja på viktväktarna, jobbet sponsrar så vi som behöver får gå gratis. Skitbra..... Det är ju snart ett år sedan jag slutade röka och jag har gått upp mycket i vikt. Nu är det dags att ta i tu med det....Suck.

Det blir en kamp den första veckan , det vet jag . Men när vågen efter denna vecka förhoppningsvis visar på minus några kilon, går det lättare....

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund.......


kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards