Alla inlägg under maj 2008

Av agneta - 13 maj 2008 13:32

Idag har Charlotte perrelli repat på plats och det satt som handen i handsken. numret är sig likt det som är nytt är ett stort vattenfall i bakgrunden efter halva låten.

Ja , det blir svårt för det är många bra låtar i år tycker jag. men till final kommer vi , alldeles säkert.

I en intervju med  förra årets vinnare Marija Šerifović (Molitva) från serbien säger hon att hennes favoriter defenetivt är Sverige och Irland. Tack för det Marija.

Av agneta - 13 maj 2008 12:56

jag kunde inte låta bli att fota detta. Detta föreställer kattassar på toalocket. Hur och var i hela friden har katten varit. Zigward alltså. Ja, inte vet jag var han har tassat omkring men smutsiga tassar hade han iallafall.


Av agneta - 12 maj 2008 09:14

Här är bilden på liljekonvaljen.

Av agneta - 12 maj 2008 09:08

Nu blommar mina liljekonvaljer, detta är min älsklingsblomma. Älskar dess doft och den är så vacker. Tycker mycket om syren också och den börjar också blomma nu och den doftar underbart. Sedan kunde jag inte låta bli att ta kort på ett äppelträd, är det inte vackert så säg.......


Av agneta - 11 maj 2008 09:04

Min dotter och Emma har varit på besök. de hämtade lite grejor. jennie har ju flyttat till Göteborg och hämtar lite saker då och då. Vi satt lite på altan och käkade lite glass. Gott......


Så här ser min hund ut nu. Har trimmat honom rejält, jätteskönt för både mig och honom. Det var ett himla jobb för pälsen var så tovig, men nu är han sååå fin så.

Av agneta - 11 maj 2008 08:59

Ska till jobbet men som ni ser så vill inte Zigward släppa mitt linne. jag försöker och försöker men han håller bara ännu hårdare om linnet. jaa, jag har knäppa djur, jag vet.......Denna katt är hur ego som hellst. jag ligger ju bra här.....stör mig ej......

Av agneta - 10 maj 2008 05:39

Herregud, är det Pingst. Det kom som en överraskning. Fattade det igårkväll då jag tittade på vädret på tv. Då stod det pingstafton, jag tänkte att nu har de satt in fel text..... Sen var jag tvungen att kolla almanackan och mycket riktigt, det är ju pingsthelgen.....hrm.....


Nu ska jag gå¨ut med Zingo och sedan bär det av till jobbet.

Ha en skön pingsthelg.


kram



Av agneta - 9 maj 2008 09:50

Igår köpte jag jord och blommor. Äntligen har jag kommit igång på täppan. Vindruvsrankan får vänta tills jag får lön. Den kostade 175 kronor på Plantagen. Var i större behov av blommor nu och satsade på det istället. Det blev så fint på min lilla täppa. mer blommor blir det vartefter.

Visar mina inköp här nedanför. Visst är hängpetunian härligt polkagrisrandig.


Idag ska jag jobba kväll, börjar 15 så jag hinner lata mig lite på min altan. Jobbar hela helgen så vi får se om jag orkar titta in här något, annars hörs vi next week......


kram och ha en skön helg.

Ovido - Quiz & Flashcards