Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

måndag

Av agneta - 14 juli 2008 05:55

Jaha, nu var det dax då...att jobba igen efter 4 veckors semester. Har precis ätit frukost och läst tidningen på webben. Ute är det som vanligt sol och molnigt, det kan inte bestämma sig riktigt. Så ska vädret bli idag enligt smhi. Det får bli jeans och top idag och eftersom jag cyklar så slänger jag på mig en tunn luvjacka också.....Men inga strumpor utan det blir sandaler på fötterna. Strumpor kommer inte på förrens i höst.....Det är ju fortfarande sommar....


Idag jobbar jag från 7,15 till 14,00, eftersom jag börjar 7,15 så har jag rapporten på morgonen.  Nej, nu måste jag gå ut med Zingo och sedan är det bara att kasta sig på cykeln och trampa iväg.  Vi hörs........


 
 
inger

inger

14 juli 2008 07:42

hej anki, 4 veckor semester går snart förbi..det är tyvärr så, jag hade 3veckor i april/maj och då var vi i egypten, jag tar gärna semester på våren innan sommaren kommit hit, där badade vi hela tiden))
nu har jag först på hösten resten..här är i dag inte så varmt, skönt det hat varit så kvavt på ålderdomshemmet jag jobber.
du arbetar också på vården som jag läser, visste jag om det..hmmm har kanske glömt bort..vi har inte samma problem som ni, här är jag med mina 53 nästan den äldsta, dom andra är mycket yngre, men vi har långa pass och mycket att göra, och så förstås lite personal och ändringar ideligen. Inte roligt alls...men jag måste hålla ut, har fast anställning andra har bar årsjobb, som är nu vanligt hos oss. man kan inte mer rekommendera unga personar att börja med vård. Nu ska jag sätta på kaffeet..kram inger ha en skön dag.

http://ingerssite.de

 
Helene

Helene

14 juli 2008 09:06

Hej.
Stackare att du fått börja jobba igen...jag tycker inte det är länge sedan du skrev att din semester har börjat,
Jag har 1 vecka kvar nu sen jobbar jag hela vecka 30 men som tur är har jag sedan 3 veckor kvar.
Tycker lite synd om dig nu..
Hoppas att det blir en bra dag för dig i alla fall
Kram...

http://helenes.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

14 juli 2008 09:42

Ingen rolig dag för dig i dag, men livet är sådant tyvärr. Utan strumpor är sommar ! Ha en bra dag på jobber i dag.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

14 juli 2008 13:15

Hej Agge...Trist när semestern går så fort men va ska man göra:)
Det sitter en gåva till dig i min blogg.

Kram Anette

http://teamlucas.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

14 juli 2008 15:57

Hoppas din första dag på jobbet gick bra!
Min dator är på uppfräschning så jag skriver från min mans dator.

Kramiz

http://birgittas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta - 18 juli 2009 17:24

Nu ska jag prova en ny blogg ett tag. Känner att jag vill pröva något nytt. Har sett andra bloggare som gått över till  blogspot så jag blev nyfiken. jag måste prova jag med.....Välkomna att följa med till min nya Blogg . http://jacastas.blogspot.com...

Av agneta - 18 juli 2009 11:49

Jaha...4 veckor semester, vart tog de vägen??????.....Lördag , söndag kvar , börjar jobba på måndag igen.  Ska jobba 3 veckor på mitt gamla jobb, känns bra för det blir liksom ett litet avslut för mig då. Har varit ute på en cykeltur här på förmidda...

Av agneta - 17 juli 2009 17:20

Här kommer ännu ett boktips för lata dagar i solen. Kärleksbarnet, en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften av Hillevi Wahl. Författaren och journalisten Hillevi Wahl växte upp med två missbrukande föräldrar. För att överleva bröt hon kontak...

Av agneta - 17 juli 2009 10:00

Idag är det sol och vackert väder och alldeles lagom varmt . Det ska bli ca 24 grader idag. Ska ta mig en cykeltur idag på förmiddagen , tänkte jag. Har nyss ätit frukost och läst VLT på min balkong....så häärligt. ...

Av agneta - 16 juli 2009 11:22

Vad skönt att ha bloggvänner som vet vad det vill säga att vara åskrädd. Jag känner mig inte så ensam nu när jag vet att vi är fler som lider av detta . Nu skiner solen här i Västerås och jag sitter på min balkong och skriver. Men jag ser mörka moln ...

Ovido - Quiz & Flashcards