Alla inlägg under februari 2008

Av agneta - 23 februari 2008 10:33

Idag när jag gick min morgonpromenad med Zingo så gick jag i en annan skog mot vad jag brukar gå. Gick spåret där och kom fram till något hemligt ställe. Mitt i skogen ligger ett ställe som heter Sofilund, det är inhägnat och man får inte gå in där. Det ser jättefint ut och det ligger en liten stuga där med lite uthus här och där. Blir såå nyfiken , vad är det ?? En sommarstuga eller en året  runt bostad????  Jättespännande.......... Jag måste ta reda på vad det är för ställe.


Efter vägen så växer det mycket mistlar, västmanlands landsskapsblomma. Tog en bild, tycker att det är häftigt hur de växer på andra växter. 

  



Av agneta - 23 februari 2008 10:29

Det var Mi och Johan som åkte ut ikväll, det var inte helt fel tycker jag. Det minst charmiga paret. Annars tycker jag att alla gör ett bra jobb, det är inte enkelt att tävlingsdansa minsann............



Av agneta - 22 februari 2008 18:03

Är  långledig fred, lörd, söndag. Idag har jag gått en lågpromenad med vovven. Det har ju varit en underbar vårdag trots blåsten. Tog även en cykeltur ut till Ica maxi med min vännina Gerd.Gjorde en jättegod mousaka efter viktväktarnas recept idag. Min dotter tyckte det var jättegott också.

Ikväll är det Let`s Dance som gäller. Undrar vilka som åker ut ikväll. Sist åkte Richard Herrey och Cissi ut,  det tyckte jag var fel par. Istället skulle Matte

Carlsson åkt ut då jag tycker att han är sämst på att dansa.





Av agneta - 21 februari 2008 13:47

Jag vet att det står fel datum på korten , har inte ställt in rätt datum. Det är inte min kamera och jag vet inte riktigt hur man gör . Ska försöka sätta mig in i detta. Men jag luras inte , verkligen inte.


Jag vill gå ner till 52 -55 kg, det är min idealvikt.  Men det är långt dit så vi tar en liten bit i taget. Nu väger jag 78,6. Vägde 84,2 när jag började på viktväktarna. Mitt mål nu är 75 kg.


Av agneta - 20 februari 2008 16:01

Titta vad jag såg idag när jag var till viktväktarna. En fjäril. Bilden blev inget bra , men jag hoppas att det syns att det är en fjäril. Vårtecken nr 2.


Idag hade jag gått ner 0,6 kg sammmanlagt 5,6 kg.

Av agneta - 19 februari 2008 09:26

Måste bara visa ett vårtecken som växer på min lilla täppa. Mina krokus börjar blomma som ni ser här nedanför. De är underbara att se och man blir sååå glad.

Av agneta - 18 februari 2008 10:57

Nunstedt: Helt galet
VÄSTERÅS. Blixtar och dunder - vilken bomb!
Chockvågorna efter superduons finalbom är de värsta jag upplevt.
Det där gott folk, var tidernas schlagerskräll.
 

Nog för att den här tävlingen har överraskat förut. Men inte på det här vrickade sättet. Inte så länge jag bevakat tävlingen, och det är minsann ett tag.
Kom igen nu, hela församlingen; Carola och Andreas var ju bäst. Har ni suttit och sovit under mina predikningar under veckan eller? Hade ni stekt biffen ordentligt i går?
Det känns just nu som om Melodifestivalen drabbats av galna kosjukan, att resultatlistan i går drabbades av ett historiskt självmål signerat tv-publiken. För kom inte och säg att schlagerbollen fortfarande är rund. Den har ju blivit helt oformlig, totalt oförutsägbar.

”I love Europe” var en glad skräll, men det är faktiskt inte okej att placera en så fantastiskt bra schlager som ”One love” utanför Globen.
Det är bara löjligt.
Tog Carola och Mini-Carola ut varandra? Var det Tito som lade krokben? Var det trosan? Var det växeln, hallå? Tog alla superduon för given och satt och röstade på sina underdogs? Är folk mätta på Carola och Andreas? Slogs tv-masten i Nacka ut nu igen?
Man kan sitta och spåna förklaringar till varför det gick som det gick tills de galna korna börjar galoppera till skogs.
Johnson & Häggkvist levererade ju helt enligt planerna.
Det var inte superduon som floppade.
Det var svenska folket.
Obegripligt.

* Å andra sidan blev ”Andra chansen” omedelbart betydligt roligare. Just nu är startfältet i Kiruna minst lika starkt som det som står startklart i Globen.

* Det som talar emot mina teorier om att svenska folket blivit bindgalna och tondöva på en och samma kväll är Sanna Nielsens succé. Sanna Nielsen var mitt val. Den andra självklara finalisten, och en som steg från klarhet till klarhet under kvällen.
Inlevelsen och genomslaget under ”Empty room” var en gås- hudsboost. Just nu är Sanna knapp favorit i den här lilla tävlingen.

* Voffo Rongedahl då, frågar du?
Ja, inte vet jag.
Jag trodde de skulle dansa in i ”Andra chansen” med sin glada rumpnissedisco, inte komma och ställa till det på detta viset.

* När superduon gjorde entré på efterfesten kring midnatt dånade i alla fall hyllningskören:
”Bästa låten! Bästa låten!” Inte mycket till hejaramsa, men det kändes som en hit.

SCHLAGERTEMPEN

Stekhett
Sanna NiELsen
Ä Sista dansentryckaren  är säkrad i ett år framåt.

Hett
JOhnson &
HÄGGKVIST
h Jag tror fortfarande på final. Och superduon kan vinna på att vara underdog.

Ljummet
Lasse Lindh
* Svajade till på genrepet, men i går var han kanon. Grattis till hiten, indie-Lasse.

Iskallt
Morgan Pålsson
* Den här veckan var komikern tråkigare än dansinslaget. En rent unik
prestation.

Av Anders Nunstedt
anders.nunstedt@expressen.se

Av agneta - 18 februari 2008 09:43

På frågan om rätt låtar gick till Final från Göteborg svarade de flesta nej. Vilket jag kan hålla med om. .... Men det var ju en dålig omgång.

Ovido - Quiz & Flashcards