Direktlänk till inlägg 26 juni 2008

Ny uteservering

Av agneta - 26 juni 2008 09:26

Frank öppnar i dag , torsdag, en variant av utterrass. Och börjar samtidigt med sommarens skaldjursmeny.

Det var många som i går eftermiddag stannade till längs med Kungsgatan då Frank bar ut sina utemöbler ända ned till grannarna Fastighetsbyrån.
- Det kommer bli jättemysigt när det blir klart, vi kommer att spela lite skön musik, ha en rombar och så börjar vi som första skaldjurskrog i stan, berättar Peter Sandberg, en av Franks ägare.
Det kommer att finnas ett 30-tal platser på uteserveringen, men det gäller att vara snabbt på plats då det endast är drop in som gäller.
- Vi kommer att ha skaldjursplateau där man bland annat kan beställa en halv hummer med tillbehör, gös från Ängsö, smögenräkor eller matjesill, berättar Peter Sanberg, som tagit en paus i möblerandet av Frank Ute- som det ska kallas.
restaurangen Frank öppnade den 10 oktober och har sedan dess haft fullbokat varje kväll.
- Vi har blivit väldigt väl mottagna. Det märks att vi fyllde ett behov som saknades. Det här är ju ett ställe där maten och menyn ständigt varieras.

text från VLT


Ser häftigt ut det där. Man kan ligga skönt eller slänga sig ner i en soffa med kuddar, häftigt. Borde jag besöka men det finns väl inga platser förståss. Kul ide`iallafall.

 
 
Birgitta

Birgitta

26 juni 2008 10:59

Ser mysigt ut!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 juni 2008 11:18

WOW skit häfftigt!
Detta behöver Västerås.....

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

26 juni 2008 13:59

Så trevligt med en skaldjurskrog och att kunna sitta ute också, blir nog ett besök där så småningom!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

26 juni 2008 21:14

Såååå mysigt ! Saknar grönska mellan borden, stora höga växter som ramar in det trevliga. Säkert underbar mat, men tror det är rätt så dyrt när det är skaldjur.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta - 18 juli 2009 17:24

Nu ska jag prova en ny blogg ett tag. Känner att jag vill pröva något nytt. Har sett andra bloggare som gått över till  blogspot så jag blev nyfiken. jag måste prova jag med.....Välkomna att följa med till min nya Blogg . http://jacastas.blogspot.com...

Av agneta - 18 juli 2009 11:49

Jaha...4 veckor semester, vart tog de vägen??????.....Lördag , söndag kvar , börjar jobba på måndag igen.  Ska jobba 3 veckor på mitt gamla jobb, känns bra för det blir liksom ett litet avslut för mig då. Har varit ute på en cykeltur här på förmidda...

Av agneta - 17 juli 2009 17:20

Här kommer ännu ett boktips för lata dagar i solen. Kärleksbarnet, en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften av Hillevi Wahl. Författaren och journalisten Hillevi Wahl växte upp med två missbrukande föräldrar. För att överleva bröt hon kontak...

Av agneta - 17 juli 2009 10:00

Idag är det sol och vackert väder och alldeles lagom varmt . Det ska bli ca 24 grader idag. Ska ta mig en cykeltur idag på förmiddagen , tänkte jag. Har nyss ätit frukost och läst VLT på min balkong....så häärligt. ...

Av agneta - 16 juli 2009 11:22

Vad skönt att ha bloggvänner som vet vad det vill säga att vara åskrädd. Jag känner mig inte så ensam nu när jag vet att vi är fler som lider av detta . Nu skiner solen här i Västerås och jag sitter på min balkong och skriver. Men jag ser mörka moln ...

Ovido - Quiz & Flashcards