Alla inlägg under juli 2008

Av agneta - 22 juli 2008 10:05


Det mörka moln som på söndagskvällen rullade in över Västerås var troligen ett döende åskmoln som åskat ut och löste upp sig.

Flera läsare såg på söndagskvällen väderfenomenet, som syntes i samband med ett åskväder.

En av läsarna som hörde av sig tyckte att molnet såg trombliknande ut. Inte helt omöjligt, tror meteorologen Lisa Frost på SMHI.
- Det kan ha varit på väg att bli en tromb när molnet började lösa upp sig, säger Lisa Frost.
Ljuset i molnen beror förmodligen på att det var så sent på kvällen.

Malin Marcusson

Ur Vlt 080722

Visst var detta lite läskigt eller vad säger ni? Jaa, vädret kan bli hur som helst och inte kan man göra något åt det heller. Det är ju det som är så otäckt tycker jag, detta att man är så hjälplös.

Men detta har jag aldrig sett och jag har aldrig hört att det finns döende åskmoln heller. Man lär sig något nytt då och då här i livet och det är ju det som är så spännande.

Av agneta - 21 juli 2008 17:20

passar på att skriva lite i bloggen nu då det är uppehåll med åskan. Det har mullrat till och från hela eftermiddagen idag här i Västerås. Någon blixt har det varit också...Nu är det lugnt men det finns oroväckande moln på himlen. Vi får hoppas att de drar bort....... Har jobbat till 14 idag men nu är jag ledig imorgon, ska bli skönt... Nu bråkar katterna också....och då blir Zingo ( min hund ) galen. Han vill lägga sig i och jag tror att han tror att han är katt ibland.


Vi hade även åska här igårkväll, det mullrade lite och det kom även någon blixt då och då. Men det var en otäck smäll...först kom en jätteblixt och sen small det något enormt och länge mullrade det , flera minuter säkert. usch...Nu längtar jag efter det fina vädret som ska komma in över Sverige. Jag tror  redan imorgon.... Vi kan ju alltid hoppas.




Av agneta - 20 juli 2008 17:26

Vill bara titta in för att säga hej till er allihop...... har jobbat och är trött som bara den. Ska jobba imorgon med sedan ska jag vara ledig på tisdag, det blir bra det... Igår och idag har jag trott att det ska bli åska men tack gode gud för att det inte blev det....Är livrädd....Och jag tycker inte om när mina djur är ensamma hemma om det åskar ( vad jag nu tror att jag ska kunna göra om åskan slår ner och jag är hemma) jag blir sååå orolig. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan blir det soffan....


kram på er

Av agneta - 19 juli 2008 09:14

God morgon mina vänner!

Vill visa er så fin Zingo är i sin nya halsduk. Han fick den av en granne. Vi brukar gå ut med våra hundar tillsammans så att de får leka. På halsduken står det The real Boss, stämmer....... han försöker iallafall. zingo får ge sig för det mesta......Men han vill vara bossen i familjen..... Det vill jag med. hehehe.....


Idag jobbar jag 14 - 21. Tycker att det går ganska bra att jobba helg, det är ju mycket lugnare då. Och sen är det ju så skönt att vara ledig i veckorna. Är trött idag , har bara sovit tre timmar. Grannen väckte mig 03,00 inatt med att föra ett himla liv i trapphuset. De var flera så det hade väl varit fest kan jag tro. Gääääääsp..........


Ha en bra dag nu och sköt om er.


Kram

Av agneta - 18 juli 2008 11:54

Idag är jag ledig, känns bra faktiskt. Är trött efter de första dagarna efter  semesten... Ska inte göra något speciellt idag bara slappa. Vädret är osäkert idag också.....Ingen ide att packa ut dynorna i hammocken för rätt som det är så regnar det  och då måste jag släpa in dem igen. Jag längtar till varmare dagar så att jag kan ligga i min hammock och läsa.  Hörde på vädret igår och eventuellt så kommer det in ett högtyck på onsdag nästa vecka och stannar kvar några dagar....Det får vi hålla tummarna för.....

Idag vill jag spela en låt till med Amy Macdonald, Run. Har köpt hennes cd nu. Den är kanon bra.



Av agneta - 17 juli 2008 06:04

Gomorgon!

Här sitter jag med min morgonkopp med kaffe. Ska alldeles strax ut med Zingo. Haft problem med vad jag ska ha på mig. Det är ju lite kyligt nu på morgonen för att sedan bli varmt som bara den på dagen. Fnys..... Vill ha riktig sommar.....det ska vara varmt hela tiden. jaja, nu är det som det är och vädrets makter styr vi ju som sagt inte över.


Idag börjar jag 7,00 och jobbar till 13,00 sköööönt...... sen är jag ledig i morgon för att sedan jobba helgen. Ha en jättebra dag .

Av agneta - 16 juli 2008 05:56

Ville bara säga Godmorgon till alla mina bloggvänner. Idag jobbar jag 7,15 - 16,00. Min son kommer hem och går ut med Zingo så att jag slipper åka hem på lunchen, snällt......På eftermiddagen ska jag vara på en annan våning då de ska på utflykt. Det blir bara 4 - 5 boende kvar , så det blir väl lugnt kan jag tro. Kanske för lugnt....Vi får se om jag orkar blogga något när jag kommer hem i kväll. Och om jag orkar trava runt och hälsa på er , mina vänner.


kram och ha en jättebra dag.

Av agneta - 15 juli 2008 09:39

Idag är jag jättetrött....Orkade nästan inte ta mig ur sängen imorse då Zingo kom och väckte mig. men det var bara att bita ihop för ut måste han ju. Idag jobbar jag 15 - 21 och då har jag bråttom hem , det är ju Morden i Midsommer ikväll. Det är ett av de bästa programmen som går på tv ju.

Men jag kan ju även se reprisen på fredag i svt 24. Vi får se hur jag gör, det blir nog reprisen eftersom jag måste ut med Zingo när jag kommer hem ikväll. Nu ska jag lägga mig och läsa lite , orkar inte göra någonting idag.

ha det......

Ovido - Quiz & Flashcards