Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Tisdag

Av agneta - 4 november 2008 09:13

Hej alla!

Har inte så mycket ork och tid just nu att blogga. Jobbat väldigt mycket

och har nu släppt min vintersida på webben....Håller för fullt på med mina gåvor inför vintern nu. Grafikskolorna tar ju också sin tid av dygnets 24 timmar...Men kul är det..


Är ledsen och besviken. Jag ska jobba Julafton kvällen och Juldagen. Julen är för mig den bästa tiden på hela året.Jag och mina barn med respektive firar Alltid Jul hos min syster. Min son och sonhustru firar Julafton här vartannat år och vartannat år i Stockholm hos hennes föräldrar.I år var det Västerås året...snyft.Andra året i rad som jag inte får fira jul ihop med sonen.Nu åker de till S-holm över julen och min syster och hennes familj är förstås besvina, det är ju en tradition.


Jaja, nog gnällt om detta. Ska iallafall försöka få semester i mellandagarna och vi får väl träffas då och ha lite mys.


Ikväll ska jag på möte med hyresgästförmelingen.Vi ska prata om hur vi ska kunna känna oss trygga på området, boendeinflytande mm.....Ska bli spännande att se vad vi kan göra åt alla rötägg här på området..Jag kan upplysa er om att det händer något varje kväll här. Man är livrädd att vistas utomhus när det är mörkt. Förstörelser, de skjuter fyrverkeri nu, camphundar,  det körs rally på vägen och i torsdags blev en äldre dam påkörd...samt misshandel och störande grannar.


Söker mig nu till andra sidan stan men vi får se vad som sägs på mötet ikväll.

Det måste ske något radikalt.....

 
 
Ruth

Ruth

4 november 2008 10:07

Förstår att du har mycket omkring dig och att tid fattas. Tråkigt att du måste jobba dom dagarna under jul, förstår din besvikelse. Problemet i området är nog svårt att komma till rätta med så ha inga stora förhoppningar på det området. Att flytta är nog det enda som hjälper, men hur är det dit man kommer ? Ha en fin dag.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

4 november 2008 13:18

Det är det värsta när man arbetar i vården att man kan åka på julen för den är ju helig för många
Vad tråkigt att det är busliv där du bor,hoppas att ni får ordning på detta.
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

4 november 2008 14:49

Tråkigt med din jul, men så är det ju tyvärr inom vården. Jag vet hur det var när jag jobbade aktivt.


Ja du dessa rötägg som finns där du bor lär nog få stanna det blir ju de andra som får flytta tyvärr. Jag vet hur det var när jag bodde på Axel 5 usch o fy!

Hoppas att ni kommer fram till något på mötet!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

4 november 2008 15:59

Förstår att det måste kännas tungt att jobba Julafton och Juldagen...
Tråkigt att det känns otryggt där du bor. Ja, vad kan man göra åt situationen...
Kramiz

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Helene

Helene

4 november 2008 19:35

Det verkar som att jag också får jobba julen...skiiiiit vill inte.
Inte glad men det finns inga vikarier,våra unga vikarier vi har vill inte jobba julen....hmmmm.

http://helenes.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

4 november 2008 19:41

Fy sjutton vad tråkigt för dig med julen och att inte få fira med barnen och din syster, tråkigt för dem också för den delen! Ni kanske kan ha en "lilla julafton" innan!


http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

4 november 2008 20:40

Tråkigt att du måste jobba julen, tråkigt med detta busliv där du bor

http://Prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta - 18 juli 2009 17:24

Nu ska jag prova en ny blogg ett tag. Känner att jag vill pröva något nytt. Har sett andra bloggare som gått över till  blogspot så jag blev nyfiken. jag måste prova jag med.....Välkomna att följa med till min nya Blogg . http://jacastas.blogspot.com...

Av agneta - 18 juli 2009 11:49

Jaha...4 veckor semester, vart tog de vägen??????.....Lördag , söndag kvar , börjar jobba på måndag igen.  Ska jobba 3 veckor på mitt gamla jobb, känns bra för det blir liksom ett litet avslut för mig då. Har varit ute på en cykeltur här på förmidda...

Av agneta - 17 juli 2009 17:20

Här kommer ännu ett boktips för lata dagar i solen. Kärleksbarnet, en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften av Hillevi Wahl. Författaren och journalisten Hillevi Wahl växte upp med två missbrukande föräldrar. För att överleva bröt hon kontak...

Av agneta - 17 juli 2009 10:00

Idag är det sol och vackert väder och alldeles lagom varmt . Det ska bli ca 24 grader idag. Ska ta mig en cykeltur idag på förmiddagen , tänkte jag. Har nyss ätit frukost och läst VLT på min balkong....så häärligt. ...

Av agneta - 16 juli 2009 11:22

Vad skönt att ha bloggvänner som vet vad det vill säga att vara åskrädd. Jag känner mig inte så ensam nu när jag vet att vi är fler som lider av detta . Nu skiner solen här i Västerås och jag sitter på min balkong och skriver. Men jag ser mörka moln ...

Ovido - Quiz & Flashcards