Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Knivdrama

Av agneta - 14 november 2008 21:54

Jaha, då var det dax igen då.


Vid 17-tiden idag misshandlades en 22-årig kille , här på gatan bredvid mig .  Han fick ta emot slag, sparkar och blev även knivskuren i mage, huvud och ansikte innan han kastades in i ett buskage. Han fördes till Centrallasarettet där han opererats under kvällen. Han vårdas på intensivvårdsavdelningen och hans tillstånd bedöms som stabilt. Även hans hund blev knivskuren. Hunden klarade sig med en mindre sårskada och togs om hand av polisen.

Vid 19,30 ikväll avbröt poliserna sökandet efter gärningsmannen, männen. Det är flera enl. några vittnen och bara en enligt någon?? Vad gör polisen? Jag hoppas verkligen att de lägger manken till så att gärningsmannen, männen blir fast. Jaha, nu smäller de smällare här utanför......blir så trött.....

Denna skylt bör sitta vid infarten till detta bostadsområde   











 
 
stort och smått

stort och smått

14 november 2008 22:21

Usch och fy för att ha det så nära inpå sig. Jag hade känt mig rätt otrygg, tror jag...
Eller så är det värre att läsa om det än när man är "mitt i det".

Ha en skön helg ändå!
Kram Agneta

http://agneta.bloggagratis.se

 
Helene

Helene

14 november 2008 22:42

Man blir galen..vad är det som händer igentligen.
Min mamma bor på Skälby och flera dagar/kvällar på raken har några ungdomar kastat lera på hennes fönster..man blir så jävla less på dessa tilltag.
Nu behövs det göras något....NU.

http://helenes.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

14 november 2008 23:14

Usch så otäckt sånt vill man ju inte ha in på sig

http://Prilyckans

 
Cina

Cina

15 november 2008 09:29

Ja nu får man snart hålla sig inne, börjar likan Chicago här ute. Men peppar peppar ta i trä våran gård är än så länge lugn!
Hoppas du får lgh du skall kolla på!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 november 2008 09:41

Fy fasen, varför alla dessa sjuka personer. Flytta, det kan inte bli annat en bättre, du har inget val. Din hund måste ju ut och rastas på kvällen, och det skall man inte behöva göra med hjärtat i halsgropen.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

15 november 2008 19:05

Men så fruktansvärt...! Man tror inte det är sant! Vad har hänt med tryggheten i vårt land...?

http://birgittas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta - 18 juli 2009 17:24

Nu ska jag prova en ny blogg ett tag. Känner att jag vill pröva något nytt. Har sett andra bloggare som gått över till  blogspot så jag blev nyfiken. jag måste prova jag med.....Välkomna att följa med till min nya Blogg . http://jacastas.blogspot.com...

Av agneta - 18 juli 2009 11:49

Jaha...4 veckor semester, vart tog de vägen??????.....Lördag , söndag kvar , börjar jobba på måndag igen.  Ska jobba 3 veckor på mitt gamla jobb, känns bra för det blir liksom ett litet avslut för mig då. Har varit ute på en cykeltur här på förmidda...

Av agneta - 17 juli 2009 17:20

Här kommer ännu ett boktips för lata dagar i solen. Kärleksbarnet, en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften av Hillevi Wahl. Författaren och journalisten Hillevi Wahl växte upp med två missbrukande föräldrar. För att överleva bröt hon kontak...

Av agneta - 17 juli 2009 10:00

Idag är det sol och vackert väder och alldeles lagom varmt . Det ska bli ca 24 grader idag. Ska ta mig en cykeltur idag på förmiddagen , tänkte jag. Har nyss ätit frukost och läst VLT på min balkong....så häärligt. ...

Av agneta - 16 juli 2009 11:22

Vad skönt att ha bloggvänner som vet vad det vill säga att vara åskrädd. Jag känner mig inte så ensam nu när jag vet att vi är fler som lider av detta . Nu skiner solen här i Västerås och jag sitter på min balkong och skriver. Men jag ser mörka moln ...

Ovido - Quiz & Flashcards