Alla inlägg den 28 december 2008

Av agneta - 28 december 2008 20:59

Nu är jag riktigt förbannad. Nu har de smällt smällare, bomber i flera veckor här på Bäckby. Det är ju inte tillåtet att smälla smällare mer än till Nyårsafton, påskafton och valborgsmässoafton så varför skjuter folk nu. Sedan är det ju förbjudet med smällare som bara smäller . Fyrverkeri som smäller är inte förbjudet på vissa dagar som jag redan skrivit.....Om smällare är förbjudna hur kan ungdomar få tag i sådana då???


jag är livrädd varje kväll när jag är ute med Zingo att de ska skjuta en bomb mitt framför oss när vi promenerar. Detta hände oss för två år sedan och efter detta reagerar Zingo med att skälla lite vid fyrverkerier.  Är så orolig att han ska bli livrädd för smällar, har sett så många exempel på detta.


varför görs det ingenting åt detta problem, var är föräldrarna och polisen??? Varför beslagtar inte polisen detta otyg då det är minderåriga oftast som smäller. Jag hoppas att de gör visiteringar på ungdomsgängen här på området. det måste tas i med hårdhandskarna...nu har jag fått nog. Och jag är så jätterädd för hur det ska bli på Nyårsafton, vi kommer inte att kunna gå ut för folk kan inte handskas med fyrverkeri.


Bara vi slipper en massa bränder och skadegörelser på grund av fyrverkerierna och att människor tar hänsyn till alla rädda hundar och katter. Polisen borde vara synlig på alla bostadsområden för där ska man inte få skjuta upp fyrverkeri utan man borde gå ut på annan plats så som en fotbollsplan eller dylikt....


Nu har jag skrikit ut min ångest över detta dårskap som bara förstör vår atmosfär och inte är till någon nytta..


Kram

Av agneta - 28 december 2008 09:45

De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast

för oss att lyssna till.


Kinesiskt ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards