Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Tisdag

Av agneta - 7 oktober 2008 09:34

I dag skiner solen här i Västerås , verkar bli en underbar dag. Igår var jag i Stockholm på Drottningholm och vi hade ett underbart vackert väder. Mitt imot Drottningholms slott ligger Silviahemmet. Vi var där på studiebesök. Silviahemmet är en dagvård för demenspatienter. Hade jag ingen aning om, trodde att det var ett demensboende...Sedan fick vi veta att de som jobbade där var Silviasystrar, jag trodde att det var nunnor med sjuksköterskeutbildning och andra trodde att det var sjuksköterskor. Nu visade det sig att det var undersköterskor. Man kan utbilda sig till Silviasyster på distans så man kan jobba samtidigt. Men bör ha en dag iveckan till att läsa litteratur då det är mycket att läsa. Detta är en högskoleutbildning på två år. Men åker bara in och tentar. Man har tre olika praktiker på tre veckor var i utbildningen. Verkar intressant....


Idag ska jag jobba 15 - 21,45, jobbar kväll hela vecka förutom söndag då jobbar jag dag till 14,00....Nu är jag inte ledig förrens på måndag...Idag kommer min vännina hit med min kamera ...äntligen. Har inte blivit av att jag glidit förbi hos henne ....Ibland går bara tiden liksom. Nu är jag lite orolig för henne för de har sett cellförändringar i livmodern och hon har en stor polyp där , de har tagit prover och hon får svar om några veckor...Usch....orkar inte tänka på detta nu...Vill bara att allt ska gå bra så får man oroa sig sedan. Det behöver ju inte vara något farligt.......


Ha en skön dag......

 
 
Birgitta

Birgitta

7 oktober 2008 10:26

Intressant att höra om Sofiahemmet!
Oj,oj...hoppas verkligen det går bra för din vän...Men det behöver ju som sagt inte vara något farligt.
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

7 oktober 2008 13:20

Låter intressant med Silviahemmet, skall du gå den utbildningen ? Aldrig fel med en vidareutbildning men jobbigt att plugga.
En cellförändring med en polyp behöver inte betyda det värsta, cellförändringar är väldigt vanligt, har själv haft det, men klart man blir orolig.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

7 oktober 2008 14:19

Intressant med Silviahemmet, trodde det var som du skrev ett boende. Tänk om man var unga o frisk så kanske man skulle hoppa en sådan utbildning.

Solen finns inte hos mig hahahaha, kanske finns hos dig lite längre ner på gatan.

Bara att hålla tummarna för att det inte är något din väninna har fått.
Jag har en väninna som fick bröstcancer o det vart borttaget o nu har hon hjärntumör istället...=(( livet är bra orättvist hon är ej fyllda 50 ännu.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

7 oktober 2008 15:27

Jobbigt detta med din väninna men det finns så mycket konstigt kvinnor kan få i den regionen som är ofarligt, håller tummarna för att det är så!

Så intressant att få besöka Silviahemmet, har sett ett TV-program om det och det verkar ju vara väldigt välordnat och pedagogiskt! Kramizzar

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

7 oktober 2008 15:42

Visst var det intressant på Silviahemmet,jag trodde som du innan jag var där
Hoppas att det går bra för din väninna
Ha det bra på arbetet
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

7 oktober 2008 20:02

Håller tummarna för din vännina att det inte är något allvarligt

http://Prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta - 18 juli 2009 17:24

Nu ska jag prova en ny blogg ett tag. Känner att jag vill pröva något nytt. Har sett andra bloggare som gått över till  blogspot så jag blev nyfiken. jag måste prova jag med.....Välkomna att följa med till min nya Blogg . http://jacastas.blogspot.com...

Av agneta - 18 juli 2009 11:49

Jaha...4 veckor semester, vart tog de vägen??????.....Lördag , söndag kvar , börjar jobba på måndag igen.  Ska jobba 3 veckor på mitt gamla jobb, känns bra för det blir liksom ett litet avslut för mig då. Har varit ute på en cykeltur här på förmidda...

Av agneta - 17 juli 2009 17:20

Här kommer ännu ett boktips för lata dagar i solen. Kärleksbarnet, en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften av Hillevi Wahl. Författaren och journalisten Hillevi Wahl växte upp med två missbrukande föräldrar. För att överleva bröt hon kontak...

Av agneta - 17 juli 2009 10:00

Idag är det sol och vackert väder och alldeles lagom varmt . Det ska bli ca 24 grader idag. Ska ta mig en cykeltur idag på förmiddagen , tänkte jag. Har nyss ätit frukost och läst VLT på min balkong....så häärligt. ...

Av agneta - 16 juli 2009 11:22

Vad skönt att ha bloggvänner som vet vad det vill säga att vara åskrädd. Jag känner mig inte så ensam nu när jag vet att vi är fler som lider av detta . Nu skiner solen här i Västerås och jag sitter på min balkong och skriver. Men jag ser mörka moln ...

Ovido - Quiz & Flashcards