Alla inlägg under oktober 2008

Av agneta - 9 oktober 2008 09:19

Idag är det grått och regnigt här i Västerås.....och jag är trött,trött.trött.

Jobbar som vanligt kväll 14,00 - 21,00....känns lite enformigt om man säger så....

Enda fördelen är ju att man får sova till man vaknar själv och inte efter en klocka...passar mig denna årstid.......Annars händer det inget speciellt här just nu, livet går sin gilla gång.


kram

Av agneta - 9 oktober 2008 09:10

En sjuttioårig människa i genomsnitt har stoppat i sig 30 ton mat - ca 6 elefanter.

Av agneta - 8 oktober 2008 11:22

Vill bara visa er min idol Tina Turner...70 år..Hon är på turne i Usa nu och ska sedan ut på en Europaturne`....hon har fått jättebra kritik för sin show.  Ja titta och njut...Behöver inte säga så mycket mer....

Av agneta - 8 oktober 2008 09:50

Idag är det jättedimmigt här på morgonen..det var det även i går kväll när jag cyklade hem från jobbet. Idag jobbar jag 14 - 21. Skulle ha börjat 13,00 jag skulle haft första samtalet med en nyinflyttad person. Men det blir på fredag istället för då kan dottern vara med också.


Nu ska jag jobba lite med mina hemsidor igen...har ju som sagt mycket att göra på dem. Men vad roligt det är.

kram på er......

Av agneta - 8 oktober 2008 09:49

Den första datorn vägde 30 ton nu väger den ca 4 kg.

Av agneta - 7 oktober 2008 09:34

I dag skiner solen här i Västerås , verkar bli en underbar dag. Igår var jag i Stockholm på Drottningholm och vi hade ett underbart vackert väder. Mitt imot Drottningholms slott ligger Silviahemmet. Vi var där på studiebesök. Silviahemmet är en dagvård för demenspatienter. Hade jag ingen aning om, trodde att det var ett demensboende...Sedan fick vi veta att de som jobbade där var Silviasystrar, jag trodde att det var nunnor med sjuksköterskeutbildning och andra trodde att det var sjuksköterskor. Nu visade det sig att det var undersköterskor. Man kan utbilda sig till Silviasyster på distans så man kan jobba samtidigt. Men bör ha en dag iveckan till att läsa litteratur då det är mycket att läsa. Detta är en högskoleutbildning på två år. Men åker bara in och tentar. Man har tre olika praktiker på tre veckor var i utbildningen. Verkar intressant....


Idag ska jag jobba 15 - 21,45, jobbar kväll hela vecka förutom söndag då jobbar jag dag till 14,00....Nu är jag inte ledig förrens på måndag...Idag kommer min vännina hit med min kamera ...äntligen. Har inte blivit av att jag glidit förbi hos henne ....Ibland går bara tiden liksom. Nu är jag lite orolig för henne för de har sett cellförändringar i livmodern och hon har en stor polyp där , de har tagit prover och hon får svar om några veckor...Usch....orkar inte tänka på detta nu...Vill bara att allt ska gå bra så får man oroa sig sedan. Det behöver ju inte vara något farligt.......


Ha en skön dag......

Av agneta - 7 oktober 2008 09:33

I vartenda avsnitt av TVserien Seinfeld kan man se något med Stålmannen på.

Av agneta - 6 oktober 2008 08:53

Idag är det internationella barndagen och vi tänker lite extra på våra barn.

På denna dag är det tänkt att alla delar av samhället ska fokusera på barnets behov och rättigheter.


Ovido - Quiz & Flashcards