Alla inlägg under november 2008

Av agneta - 9 november 2008 12:00

Världens högsta snögubbe var 22,17 meter hög.   







Av agneta - 9 november 2008 11:54

Ska jobba ikväll med..Såg lite på stjärnor på is mellan jobben igår. Mina favoriter är Jesper och Marcus. Här kommer ett klipp med Fagerwall....

Ha en skön söndag

Av agneta - 8 november 2008 09:59

Titta, lyssna och njut......


Av agneta - 8 november 2008 09:02

Undersökningen har genomförts av Västmanlands landsting i samarbete med länets kommuner vartannat år sedan 1995.
Närmare 80 procent av eleverna i årskurs 7, 9 och gymnasiets år 2 har svarat på enkätens frågor, Formuläret fylldes i under lektionstid
.

 http://www.ltv.se/LTVTemplates4/LTV_Page____31247.aspx   Här kan ni läsa mer om ni vill.

Det finns anmärkningsvärda resultat i undersökningen. Som till exempel att 30 procent av pojkarna i årskurs 9 på Bäckby burit vapen på skolan....Uppgifter från vlt 

Tänk att jag inte blir förvånad....Det är så här det är.......Var finns föräldrarna? Det är bara en tidsfråga innan något händer i skolorna i Sverige.

Vi måste göra något nu, vi måste göra detta till en gemensam sak.Alla måste ställa upp och det nu.........Vi kan inte sitta och se på när våra ungdomar förstör sina och andras liv.

Av agneta - 8 november 2008 09:01

En människa i genomsnitt har 100 000 hårstrån på huvudet.

Av agneta - 7 november 2008 21:51

Slinker in här i pausen på idol och skriver några rader. Jobbar som vanligt i helgen så här händer det inget speciellt. Har bestämt mig för att inte gå med i hyresgästföreningens styrelse här på området. Detta då jag  nog har bestämt mig för att flytta .Söker lägenhet men detta kan ta tid och jag ska vara med och nattvandra så länge jag bor kvar här.Fast jag är jäkligt rädd. Men jag måste göra något för att man ska kunna känna sig någorlunda trygg igen. Som det är nu mår man ju heller inte bra, man är vettskrämd på kvällarna när man ska ut med hunden.


Nu ska jag strax titta på idol igen, jag bara älskar Kevin Borg....Vilken stjärna. Han är ju bara bäst. Spännande att se vem som åker ut ikväll. Hoppas att det inte är någon av tjejerna bara. De är ju bara två som är kvar. Jag tror att det är Lars som åker men jag är inte alls så säker. Vi får se.


Av agneta - 7 november 2008 09:45

Har blivit utmanad av Cina.


Reglerna för denna utmaning lyder:

*Sätt in dessa regler på din blogg och länka gärna den som utmanat dig.

*Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

*Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka dem.

*Låt dem få veta att de har blivit utmanade!


1. Samlar på änglar och tomtar.

2. Hatar att städa

3.Älskar att jobba med min hemsida samt med grafik.

4. Älskar vintern när det är kallt och mycket snö

5.Tycker om att fotografera men är inget duktig på detta.

6. Är en stor Carolafan.

7.Älskar glitter och glamour

Jag skickar utmaningen till följande.


Lenabirgitta

Birgitta

Gerty

lillis

Helen

Agneta

Anette

Av agneta - 6 november 2008 16:17

Charlie Chaplin kidnappades efter sin död. Kidnapparna grävde upp hans grav och begärde lösensumma för den. Nu är han dock tillbaka i graven. Ingjuten i ett block cement

Ovido - Quiz & Flashcards