Alla inlägg under mars 2009

Av agneta - 22 mars 2009 14:48

Har jobbat 7 - 14 idag och nu är jag ledig måndag och tisdag, ska bli så skönt.

När jag gick hem ifrån jobbet så kom det ner små, små snökorn...neeej....Men jag läste i tidningen att det ska komma in ett snöoväder ...buhuuu....VILL HA VÅR nuuuuuuu.........Blir lika besviken varje år fast jag vet att det blir bakslag i vädret några gånger tills våren är här på riktigt...

Önskar er alla en  fortsatt skön söndag

Av agneta - 21 mars 2009 20:58

VSK är svenska mästare i bandy......Besegrade Edsbyn med 5 - 4 efter en dramatisk final idag.....Hurra hurra hurra........

Av agneta - 21 mars 2009 10:17

Jaaaa......Morgan åkte ut ur Let´s Dance....Äntligen. Rätt par i finalen tycker jag. Heja magnus och Laila.....Låt bästa par vinna på fredag....

Idag jobbar jag 16 - 21, det blir en kort kväll, skönt....Zingo ska få föja med idag med....Det gillar han....


Vilken underbar vårdag det är idag,  fast inte solen är framme så är det skönt ute. Det känns att det är vår....Har sett flera plogar med svanar som kommer hit nu...underbart. Tänk att de kan flyga med dessa långa halsar...otroligt...

Ha en skön lördag

Av agneta - 20 mars 2009 11:05

I dag är det vårdagjämning. Den inträffar vid den tidpunkt då jordaxelns lutning står vinkelrätt mot solen. Det sker i år idag den 20 mars. Detta innebär i sin tur att dagen är lika lång på alla platser över hela jordklotet. Efter vårdagjämningen blir dagen längre på det norra halvklotet jämfört med det södra. Enligt SMHI blir varje dag i snitt sju minuter längre under våren.


Den meteorologiska definitionen av vårens ankomst är dock att dygnsmedeltemperaturen ska vara mellan 0 och 10 grader minst sju dygn i sträck.


källa VLT


Detta var en trevlig nyhet tycker jag...att vi går mot ljusare tider....


Idag har jag beställ en ny dator, en bärbar pc. Ska bli trevligt att kunna sitta

på balkongen mm och jobba vid datorn....Har även beställt en extern hårddisk som jag kan lagra all grafik på, toppen att slippa ha all grafik på sin dator som bara tar plats. Datorn kommer i juni så det ser jag fram emot...


Idag jobbar jag 14 - 21 igen och min kompis Zingo får vara med som vanligt.

Ha en skön fredagkväll alla mina bloggvänner...och hoppas att Morgan åker ut ikväll på Let`s Dance....


Av agneta - 19 mars 2009 10:04

Här skiner solen idag med men det blåser kyliga vindar. men våren är absolut säkert här nu. Jobbar 14 - 21 och som vanligt får Zingo följa med mig till jobbet.....Har inget speciellt att skriva om idag så nu ska jag duscha och vila en stund innan jobbet...

Av agneta - 19 mars 2009 08:02

Har fått en vacker tackgåva från Ruth.

Av agneta - 18 mars 2009 10:28

Här är scenen i Moskva , esc 2009...Läcker tycker jag..

Av agneta - 18 mars 2009 08:37

Zingo och jag har varit ute på vår morgonpromenad..en härligt solig vårpromenad...kände att ett par solglasögon inte skulle sitta ivägen..solen sken såå starkt. Vääärme.....underbart nu är nog våren  här iallafall....


Har ätit min frukost och sitter nu en stund framför datorn med en kopp kaffe.

Är ingen kaffetunna men morgonkoppen kan jag inte vara utan. Får jag inte den så är hela min dag förstörd och det går inte att reparera senare den dagen heller...så en kopp kaffe på morgonen är ett måste....Visst är det konstigt att man kan vara beroende på jusst den koppen ..hrm...sedan kan man vara utan hela dagen.......grubbel, grubbel grubbel.....


Idag jobbar jag 13 - 21. Vi ska ha våningsmöte mellan klockan 13 och 15,30.

Viiill inte.......vill bara sitta på min balkong i solen och njuta av min bok och vara ute på långpromenader med min hund...snart är det semester....om 13 veckor......läääängtar....behöver....

Ovido - Quiz & Flashcards