Alla inlägg den 10 april 2009

Av agneta - 10 april 2009 19:51

Enligt siffror från Statistiska Centralbyrån är 10 april Sveriges vanligaste födelsedag. Inte mindre än 25 027 svenskar beräknas fylla år i dag.
Näst vanligaste födelsedagen är 22 mars då 25 017 svenskar fyller år.


Malin Marcusson


källa VLT

Av agneta - 10 april 2009 16:55

Idag har jag suttit på balkongen och solat , så underbart skönt. Har nog kommit på hur jag ska göra med balkongen då det gäller katterna..Tack för tipset Lotta, kram.


Funderar på hur jag ska inreda balkongen, hrm... skulle vilja ha någon plats där jag kan mysa...Måste runt på nätet för att få tips och insperation till detta. Jag ska iallafall köpa en vindruvsplanta , den kommer att stortrivas på min balkong...förresten jag ska ha två . Vill ha både gröna och blåa druvor...mmmmm vad gott. 

Av agneta - 10 april 2009 10:35

Har lagt till en ny blogg bland länkarna, Charlotte Perrellis. Jag tycker att ni ska gå på besök för det är en jättetrevlig blogg.........

Av agneta - 10 april 2009 09:00

Långfredagen är en dag som långt fram i tiden varit präglad av stor stillhet och tystnad. Långfredagen är den stora sorgens dag, Jesu dödsdag. Sorgen markerades genom att inga onödiga sysslor fick utföras.

Man åt enkelt och barnen fick inte leka. Stämningen var tung och tryckande. Affärer och restauranger var stängda. Ända fram till 1969 var alla offentliga nöjestillställningar förbjudna under långfredagen.


Tänk att detta kommer jag ihåg från när jag var liten.Denna dag var verkligen lång ...Det fanns ingenting att se på tv heller, bara sorgeprogram om jesu lidande etc....Tur att detta har lättats upp betydligt idag...

Ovido - Quiz & Flashcards