Alla inlägg den 11 april 2009

Av agneta - 11 april 2009 11:23

Här skiner solen och det är ett underbart vårväder. Har precis löst melodikrysset på nätet och kan ni tänka er jag kunde allt . Behövde inte hjälp en enda gång...Nu har jag skickat in lösningen. Förra veckan fick jag ta hjälp på ett par frågor....


Nu ska jag duscha, äta( rättare sagt dricka ) och gå en promenad med doggen ....Ska jobba idag , börjar 15 och jobbar till 21...En lagom kväll alltså. 

Måste in i garderoben för att se vad jag ska ha på mig idag, alltid ett problem när man har volanger på magen...man passar ju inte i vad som helst, om man säger så...ugh.


Hoppas på att snart bli av med de värsta volangerna iallafall....Hatar när byxorna sitter åt kring midjan och magen vill puta ut, man ser ju för fn gravid ut. Neeej......Det gäller att ha något stort på sig upptill så att man döljer eländet...


Önskar er en skön påskafton

Av agneta - 11 april 2009 08:54

Påskafton är i den kristna traditionen en ”tom” dag. Kristus ligger i graven, och lärjungarna sitter inlåsta i rädsla för dem som avrättat honom. Inga gudstjänster firas i kyrkan denna dag. Istället väntar man till påsknatten för att fira Kristi uppståndelse.


Enligt Första Petrusbrevet 3:18-19 och 4:6 nedsteg Kristus till dödsriket för att rädda de rättfärdigas själar och öppna för dem himmelrikets portar.

På påskens ikoner ser man Kristus trampa på dödsrikets portar, dess lås är sprängda och Kristus räcker handen åt Adam och Eva, åt kungar och profeter.


Att påskaftonen i Sverige kommit att bli den stora ”firardagen” under påsken kan troligen ses som en parallell till julaftonen. Påskafton förknippas i Sverige ofta med påskägg fyllt med godis eller andra saker, och mat, ofta ägg.

Ovido - Quiz & Flashcards