Alla inlägg den 20 april 2009

Av agneta - 20 april 2009 18:08

Hemma igen sedan 1 timme tillbaks. Kursen var inget bra, lärde mig inget nytt. Fel kurs för mig och min kollega. Denna kurs var nog mer riktad till de som inte jobbar med psykiskt sjuka som vi gör...

Promenaden var alldeles lagom lång och det tog 30 min som jag trodde. Härligt väder har vi också med solen som skiner så skönt. Har ätit och vilat mig en stund nu och ska alldeles strax gå ut med Zingo. I morgon är jag ledig och ska nog sätta mig på balkongen en stund sedan med en kall öl.

Klockan 20,00 måste jag titta på kanal 1, inför ESC...tycker att det är intressant och roligt att höra vad andra artister tycker om låtarna.

Av agneta - 20 april 2009 09:27

Idag ska jag på kurs om förhållningssätt till psykiskt sjuka människor.  Låter väldigt intressant tycker jag. Kursen börjar 13,00 och håller på till 16,00. Tänkte ta mig en promenad faktiskt, det tar ca 15 -20 minuter ner på stan och sedan kanske 10 minuter från stan till Högskolan som jag ska till. Det är väl en lagom promenad ellerhur...?


 Nu kommer jag till det stora problemet ....vad fn ska jag ha på mig????? Ingenting sitter skönt eller passar, snyft.......blääää.....Just nu hatar jag mig själv, känner mig fet och äcklig. har ingen lust att visa mig ute överhuvudtaget men är ju tvungen...Skulle bara vilja ha ett stort skynke på mig usch för mig själv......


Skoproblem har jag också...hittar jag något att ha på mig , då hittar jag inga skor som är bekväma att gå i och som passar till klädseln...näääää...blir galen....


Nu måste jag fortsätta min djupdykning in i garderoben, va fn....det måste vara en vattenskada här inne ...kläderna har ju krympt, ju...hm....




Av agneta - 20 april 2009 09:20

Inför Eurovision Song Contest,  startar i kväll den 20 april klockan 20,00. Detta är det första av 4 program av serien.


Christer Björkman leder programmet och panelen som med sina vassa tungor ska betygsätta bidragen består av Charlotte Perrelli, Petra Nielsen, Marie Serneholt, Christer Lindarw och Thomas Lundin, de fem senare har ju alla själva tävlat i Melodifestivalen.


Den första semifinalen i Eurosivion Song Contest 2009, i vilken Sverige tävlar, avgörs tisdagen 12 maj, den andra semifinalen torsdagen den 14 maj och finalen lördagen den 16 maj. Tävlingarna sänds direkt i SVT1 från den olympiska arenan i Moskva, Ryssland.


I det första programmet presenteras bidragen :


Montenegro - Andrea Demirovic - "Just Get Out Of My Life"
Tjeckien - Gipsy.cz - "Aven romale"
Belgien - Copycat - "Copycat"
Vitryssland - Peter Elfimov - "Eyes That Never Lie"
Sverige - Malena Ernman - "La voix"
Armenien - Inga & Anush - "Nor par"
Andorra - Susanna Georgi - "La teva decisió"
Schweiz - Lovebugs - "The Highest Heights"
Turkiet - Hadise - "Düm Tek Tek"

Av agneta - 20 april 2009 09:09

Tina Turner i globen igår kväll och i kväll...jubel....Hon fyller snart 70 år och still going strong..otroligt. Var och såg henne sist hon var här i Globen, så bra...Hon har fått bra kritik för sin show nu med....storslaget. Hon håller på i två timmar, det är väl inte dåligt för en 70-åring. Här ett litet smakprov från hennes konser i Cologne 2009.   Love you Tina.....Snacka om Girlpower...

Av agneta - 20 april 2009 08:54

Viktoria Beckham en av mina stora stilikoner, här med sina två barn Cruz och Romeo. Snyggt klädd i en  svart klänning , Louboutin-boots och en blå Hermès-väska.

Ovido - Quiz & Flashcards