Alla inlägg den 12 april 2009

Av agneta - 12 april 2009 10:16

Kolla in denna video från årets Britain's Got Talent.....47 åriga Susan Boyle tar jury och publik med storm. Kan detta bli en ny Paul Potts...

Först blir hon nästan utbuad men när hon börjar sjunga...... Oj, oj, oj.....

Detta måste jag följa för att se hur det går.

Av agneta - 12 april 2009 08:33

Har motionerat med Zingo i motionsspåret i morse ...så härligt i skogen. det är flera som är ute och går och springer så jag tror inte att någon orm törs sig fram på spåret...får vi verkligen hoppas....huu....


Det slog mig att nu är det dax för fästinghalsband till Zingo igen, får inte glömma det. Det är så vidrigt med fästingar. och de sprider en massa konstiga sjukdomar... Måste komma ihåg att köpa...


Intog min frukost på min inglasade balkong,  så mysigt hade jag....har skugga på förmiddagen. På eftermiddagen vid 14 kommer solen och det blir alldeles för varmt för att att ha det inglasade för....Då får jag stänga in katterna i lägenheten för att öppna fönsterna...Väntar på att min kompis kommer hem från Bahrei, då ska han få jobb med att sätta upp nät på balkongen...


Idag jobbar jag 14 till 21 och vi har så varmt på jobbet redan. vi har blivit lovade t-shirts till sommaren ...lääängtar..... Nu har vi busarong och byxor och bussarongen släpper inte igenom någon luft alls...Ok på vintern men på sommaren ...neeej...


Ha en bra påskdag och ni....

nu har de kommit på att det är nyttigt med ägg


kramiz


Av agneta - 12 april 2009 08:31

Påskdagen firas i kristen tradition till minne av Jesu uppståndelse, och infaller på söndagen i påskhelgen. Påskdagen infaller den första söndagen efter första fullmånen efter vårdagjämningen, men eftersom de västliga kyrkorna och de östliga, det vill säga ortodoxa, kyrkorna tillämpar olika kalendrar infaller påskhögtiden vid olika tillfällen beroende på vilken kyrka som avses.


Traditionellt talar världens kyrkliga ledare till de kristna församlingarna på påskdagen. Den romersk-katolska påvens påskvälsignelse kallas liksom julvälsignelsen Urbi et Orbi.

Ovido - Quiz & Flashcards