Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Måndag

Av agneta - 6 april 2009 08:58

Jag har gått spåret med Zingo som vanligt och börjar bli lite orolig för ormar....Men jag har honom intill mig och låter inte honom gå in bland stenar och gräs för att lukta. jag har fobi för ormar . Och med fobi så menar jag fobi. Jag slutar fungera som människa om jag ser en orm...Flykt......är det enda som existerar i min hjärna då. Inte kul alls för det blir värre och värre för varje år. Nu har det börjat begränsa mig , genom  att jag inte törs hälsa på en bekant som har stuga på en ö eller gå i skogen för att plocka bär och svamp som jag älskar. Kommer inte heller att våga gå spåret.....


När jag kom hem ifrån promenaden, åt frukost och slog upp länstidningen så vad mötte mig där, jo en ormbild, brrrr......Där man varnade för att nu vaknade ormarna till och man skulle ha uppsikt över sin hund. Ormbett kan vara väldigt farligt för hundar.Usch, fy och tvivale.......


Här i Västerås skiner solen och det är ett underbart vårväder ute. Nu ska jag sätta upp påskgardiner och pynta lite. har inte så mycket men jag brukar pynta i köket och det blir väl någon tupp i rummet också. Dammsugaren ska fram den med, nu har den vilat nog. Är ju ledig idag så man får passa på.



 
 
lillis

lillis

6 april 2009 11:21

Har oxå ormfobi så jag vet hur det känns.
Skönt att du har en ledig dag,och då är det ju alltid mycket att pyssla med
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

6 april 2009 12:50

Usch för ormar!!! Det var många år sedan jag såg en orm. Läbbigt var det! I övrigt så känner jag som du när jag ser spindlar...!

Hoppas ni slipper se någon orm!
Kram

http://birgittasnya.blogg.se

 
gerty

gerty

6 april 2009 21:34

Ormar tycker jag inte om, här har vi haft underbart väder i dag

http://prilyckans

 
Cina

Cina

7 april 2009 08:05

Usch o fy för ormar de gillar heller inte jag! Läskiga saker. Hoppas du slipper träffa på någon!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

7 april 2009 11:01

Fy för ormar det och råttor är det värsta jag vet! Har fått tabletter av veterinären i fall Lucas skulle bli ormbiten - bra att ha på landet.

Kram

http://teamlucas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta - 18 juli 2009 17:24

Nu ska jag prova en ny blogg ett tag. Känner att jag vill pröva något nytt. Har sett andra bloggare som gått över till  blogspot så jag blev nyfiken. jag måste prova jag med.....Välkomna att följa med till min nya Blogg . http://jacastas.blogspot.com...

Av agneta - 18 juli 2009 11:49

Jaha...4 veckor semester, vart tog de vägen??????.....Lördag , söndag kvar , börjar jobba på måndag igen.  Ska jobba 3 veckor på mitt gamla jobb, känns bra för det blir liksom ett litet avslut för mig då. Har varit ute på en cykeltur här på förmidda...

Av agneta - 17 juli 2009 17:20

Här kommer ännu ett boktips för lata dagar i solen. Kärleksbarnet, en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften av Hillevi Wahl. Författaren och journalisten Hillevi Wahl växte upp med två missbrukande föräldrar. För att överleva bröt hon kontak...

Av agneta - 17 juli 2009 10:00

Idag är det sol och vackert väder och alldeles lagom varmt . Det ska bli ca 24 grader idag. Ska ta mig en cykeltur idag på förmiddagen , tänkte jag. Har nyss ätit frukost och läst VLT på min balkong....så häärligt. ...

Av agneta - 16 juli 2009 11:22

Vad skönt att ha bloggvänner som vet vad det vill säga att vara åskrädd. Jag känner mig inte så ensam nu när jag vet att vi är fler som lider av detta . Nu skiner solen här i Västerås och jag sitter på min balkong och skriver. Men jag ser mörka moln ...

Ovido - Quiz & Flashcards