Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Viktnedgång

Av agneta - 19 april 2009 15:08

Nu är jag förbannad och fundersam. varför går jag inte ner i vikt??? har ju gått på diet i ca 5 veckor,. Ätit frukost och tagit näringsdryck lunch, middag, och kväll vid 20,00 ca. Ätit någon frukt imellan eller grönsaker. På kvällen har jag tagit lite popcorn ...då jag måste tugga....Har även motionerat varje morgon innan frukost i spåret ca 5 kilometer.


Gick ner 3 kilo på en vecka sedan gick jag upp igen och har stått stilla...tycker att jag druckit tillräckligt men kanske inte. Men det borde inte ge detta resultat i vilket fall...hm.....grrr.....Känner mig så uppsvälld och tjock över magen så blääää......


Nu ska jag kontakta min läkare för att ta lite prover, det är någonting som inte stämmer. har ju problem med sömnen också och det kan ju göra så att man inte går ner i vikt. har sömntabletter men de hjälper bara 4 timmar ca sedan snurrar jag bara...Har även ont i mina leder och det kan väl också bero på att inte kroppen får vila ordentligt ....


suck........

 
 
Birgitta

Birgitta

19 april 2009 16:06

Oj vännen...! Förstår att du är frustrerad när du kämpar på så bra och ändå blir det inte som du vill. Bra att du tänker gå på kontroll så dom får kolla om det är något som inte stämmer.
(((Kram)))

http://birgittasnya.blogg.se

 
Annica

Annica

19 april 2009 16:13

Hmmm... Låter inte dina symtom som typiska sköldkörtel grejjer? Det kan ju påverka vikten oxå! Bra att du ska till dr!

http://gitjejen.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

19 april 2009 19:50

Jobbigt... Hoppas inte att det är något. Testa att undvika mjölk ett tag.
Popcorn kan göra magen trög...

Ingefära är bra för ämnesomsättningen. Riv färsk ingefära i varmt vatten och drick. Nyttigt också.

Det är nog klokt att gå till läkare för att utesluta ev fel.

Kram



http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

agge

20 april 2009 09:02

Tack för ert stöd. En arbetskompis till mig tror också att det kan vara sköldkörteln. Hon hade fel på den och gick upp i vikt som tusan.

Ska prova med ingefära , tack för tipset.

kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta - 18 juli 2009 17:24

Nu ska jag prova en ny blogg ett tag. Känner att jag vill pröva något nytt. Har sett andra bloggare som gått över till  blogspot så jag blev nyfiken. jag måste prova jag med.....Välkomna att följa med till min nya Blogg . http://jacastas.blogspot.com...

Av agneta - 18 juli 2009 11:49

Jaha...4 veckor semester, vart tog de vägen??????.....Lördag , söndag kvar , börjar jobba på måndag igen.  Ska jobba 3 veckor på mitt gamla jobb, känns bra för det blir liksom ett litet avslut för mig då. Har varit ute på en cykeltur här på förmidda...

Av agneta - 17 juli 2009 17:20

Här kommer ännu ett boktips för lata dagar i solen. Kärleksbarnet, en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften av Hillevi Wahl. Författaren och journalisten Hillevi Wahl växte upp med två missbrukande föräldrar. För att överleva bröt hon kontak...

Av agneta - 17 juli 2009 10:00

Idag är det sol och vackert väder och alldeles lagom varmt . Det ska bli ca 24 grader idag. Ska ta mig en cykeltur idag på förmiddagen , tänkte jag. Har nyss ätit frukost och läst VLT på min balkong....så häärligt. ...

Av agneta - 16 juli 2009 11:22

Vad skönt att ha bloggvänner som vet vad det vill säga att vara åskrädd. Jag känner mig inte så ensam nu när jag vet att vi är fler som lider av detta . Nu skiner solen här i Västerås och jag sitter på min balkong och skriver. Men jag ser mörka moln ...

Ovido - Quiz & Flashcards