Alla inlägg under april 2009

Av agneta - 16 april 2009 11:20

Sjuuuuk......buhuu....vad synd det är om mig nu. feber , ont i kroppen som bara den....Blir hemma denna vecka ut sedan får jag hoppas att jag är bra till på måndag. Räknar iallafall med det. Det värsta med att vara sjuk är att man förlorar så mycket i lön. Det går ju bort ca 800 kronor bara på en dag, karensdagen. Vilket otyg det är med denna dag. Varför????? Man kan väl inte rå för att man är sjuk heller......Grrrrr......Men jag får vara tacksam över att jag inte är sjuk så ofta , stackars de som är långtidssjukskrivna de kan inte ha det för fett. Nej, man får hoppas att man orkar jobba fram till pension och att man får hålla sig frisk.



Av agneta - 16 april 2009 11:13

Carolina Gynning har många järn i elden. Hon är ju även konstnär och i påskhelgen hade hon vernissage och hon sålde slut på alla  tavlorna på en timme...I maj ska hon också ge ut en drinkbok med hennes bästa drinkar och med bilder på henne själv blandat med anekdoter. Ser jag fram emot. Kan vara kul att få lite drinktips.

Av agneta - 15 april 2009 11:44

Blir galen på denna blogg idag...det går så segt så segt..grrr....har fgörsökt kommentera några av er men det fungerar inte just nu....grrrr....


Var in på Cinas blogg och fick ideen till att skicka en fråga till 118118. Jag frågade : Vem är Agge på agges blogg ?

Svaret blev: Agge heter egentligen Agneta Svensson och är född 1957. Hon har två vuxna barn och har dessutom en hund som hon älskar  ta med   på sina långpromenader.Och två katter.Hon tycker om att läsa böcker , gå på teater och gå på bio.

Av agneta - 14 april 2009 17:15

Jaha...Då var Påsken över och allt går sin gilla gång igen. Ganska skönt också att allt är som vanligt igen. Har städat idag, är ledig och måste då ta itu med dessa tråkiga sysslor....Känner mig lite hängig och frysen , trodde jag skulle bli sjuk på påskdagen , fick så ont i halsen och ont i kroppen. Tog två alvedon, kände mig bättre. På morgonen var jag helt bra igen. Det bryter inte ut på mig, så här håller jag på. Ibland är det nästan bättre att ha sämre imunförsvar så att man blir riktigt sjuk och sedan är man bra....Suck.

Idag är det ganska kyligt ute och solen lyser med sin frånvaro. Men jag klagar inte  , vi har haft en så fin Påsk.

Av agneta - 13 april 2009 17:14

Nu står det att läsa i en viss kvällstidning att Malena kanske åker ut direkt i semifinalen för att hon har ett så hårt motstånd. Nu tror inte jag det för hon har en av de bättre låtarna i den semin men om hon nu inte går vidare till final så är det väl så då. Detta var iallafall den bästa låten i Melodifestivalen i år, tycker jag och många fler med mig.


Jag kan inte se någon annan av låtarna som var med i melodifestivalen som skulle ha haft en bättre schans...inte. Det är ingen ide att spekulera i hur det går för det är så gott som omöjligt att tävla i musik. Och Europa röstar som de tycker och vill. Sedan har vi inte sett uppträdandena live ännu, många låtar gör sig ingenting då. Vissa sjunger sämre än på videon etc...Så nu kan vi bara vänta och se hur det går för Sveriges bidrag med Malena i Ryssland 16 maj. Vi håller tummarna.....

Av agneta - 13 april 2009 13:28

Har jobbat 8 till 12 i dag och nu är jag ledig tisdag och onsdag.


Med några enkla knappningar på tangentbordet så har jag beställt detta från H&M....

Ett par solglasögon , ett par sandaler , ett par ballerinaskor, blåa leggings och en blå top.

Lääängtar tills det kommer så att jag får hämta ut paketet....sååå himla kul.





Av agneta - 13 april 2009 06:41

Annandag påsk är inom kristendom dagen efter påskdagen. Har som ämne "Möte med den uppståndne". Tidigare innehöll hela veckan efter påsk icke-religiösa festligheter, vilket under 1800-talet minskades ner till en dag.

Moderna asatroende brukar förlägga vårblotet till denna dag



Vårblotet eller segerblotet är ett blot som vanligen infaller i och med den egentliga vårens ankomst, i slutet av april eller början av maj. Blotet är en bekräftelse av de livgivande krafterna, att hälsa sommaren välkommen, önska god växtkraft och utrymme åt allt uppväxande.

I modern asatro (forn sed) brukar följande makter och gudar bjudas in: Vår, Freja, Frej, Gerd, Jord, Tor och Siv.

Firandet av valborgsmässoafton kan ha sit urpsprung i vårblotet.

Sedan år 2000 håller olika samfund varje år ett stort vårblot vid Uppsala högar under påskhelgen. Denna tradition initierades av Sveriges Asatrosamfund som även håller i det nionde blotet den 23 mars 2008.
Av agneta - 12 april 2009 10:16

Kolla in denna video från årets Britain's Got Talent.....47 åriga Susan Boyle tar jury och publik med storm. Kan detta bli en ny Paul Potts...

Först blir hon nästan utbuad men när hon börjar sjunga...... Oj, oj, oj.....

Detta måste jag följa för att se hur det går.

Ovido - Quiz & Flashcards