Alla inlägg den 12 september 2008

Av agneta - 12 september 2008 21:45

Har fått en BloggAward av Agneta. Tack så jättemycket..Blev så glad.


Här kommer reglerna, som är på engelska:

1. The winner can put the logo on her blog.

2. Link the person you received your award from.

3. Nominate at least 7 other blogs.

4. Put links of those blogs on yours.

5. Leave a message on the blogs of the girls you’ve no


Jag kan inte välja ut 7 stycken utan jag tycker att alla mina bloggvänner är värda en bloggaward.....jag ger den till er alla.. Ni som finns på min länklista . och tack för att ni vill vara min vän....


Av agneta - 12 september 2008 17:21

usch...och...tvi.....Läste att giftspindeln svarta änkan har etablerat sig i Sverige.uppgiften kommer från Naturhistoriska  Den har kommit hit med leveranser och transporter från utlandet. Sedan har den förökat sig. Spindeln är en av de allra giftigaste i världen....


 På giftinformationscentralen händer det att man får samtal från personer som har blivit stuckna av en svart änka.

- Vårt råd är då att man ska ta det lugnt, så att giftet inte sprids, och sedan ta sig till sjukhus, säger Anna Landgren, läkare på Giftinformationscentralen.

TT: Hur farligt är giftet?

- Det finns personer som har dött av den svarta änkan runt om i världen, men det beror på hur mycket gift du får i dig och var den biter. I 80 procent av fallen får man bara milda symptom i form av svettningar och smärta.

I Sverige finns inga lager med motgift mot Svarta änkan. Symptom som uppkommer, som muskelspasmer eller blodryckspåverkan, behandlas för sig.

Många exotiska djur slinker med vid import av livsmedel, eftersom det inte kan behandlas med gas eller kyla. Och ekotrenden gör att alltmer obesprutad mat importeras.

- Det finns en risk för att det här kommer att öka. Vi ser en liten, försiktig trend, säger Bert Gustavsson.

 Sista stycket från msn


Av agneta - 12 september 2008 14:04

Nu har jag tvättat två maskiner tvätt...Jag har bädat rent i sängen ..fast jag igentligen inte orkar...Men jag älskar att ha rent i sängen...Hate...småkryp...usch. Dammsuga??...Neej, det orkar jag bara inte. Det får vänta tills jag känner mig lite bättre. 


Kämpar med min hemsida i etapper då jag då och då måste lägga mig och vila en stund....Orkar inte sitta vid datorn så långa stunder åt gången.


 Här skiner solen idag och livet känns ju lite lättare trots att jag fortfarande är sjuk.    Nu måste jag ut med Zingo så att han får gå på toaletten.....


kram











Av agneta - 12 september 2008 12:13

jaha , Då var det klart var deltävligarna ska gå av stapeln i Melodifestivalen 2009. Tyvärr var inte Västerås med nästa år men förhoppningsvis är vi med i leken år  2010 igen.

   

Här går Melodifestivalen 2009:
Deltävling 1: lördag 7 februari 2009 i Scandinavium, Göteborg
Deltävling 2: lördag 14 februari 2009 i Skellefteå Kraft arena, Skellefteå
Deltävling 3: lördag 21 februari 2009 i Ejendals Arena, Leksand
Deltävling 4: lördag 28 februari 2009 i Malmö Arena, Malmö
Andra chansen: lördag 7 mars 2009 i Himmelstalundshallen, Norrköping
Final: lördag 14 mars 2009 i Globen, Stockholm







Av agneta - 12 september 2008 11:30

Ska börja med att gnälla ....igår kväll efter 20,00 så gick det inte att komma in på bloggen igen....Blir gaaalen...och jag har såååå ont i kroppen fortfarande....sköterskan jag pratat med tror att det kan vara halsfluss. Man behöver inte ha så ont i halsen  av det...jaja...jag gillar inte att ta halsprov....det går inte ...jag får panik....Men jag måste ringa vårdcentralen nästa vecka om det inte går över....suck...


Idag fyller min bloggvän Cina år...Så jag utbringar ett fyrfalligt leve för Cina , hon leve...Hurra, hurra,hurra, hurra......Grattis på födelsedagen Cina!  







Ovido - Quiz & Flashcards