Alla inlägg den 15 september 2008

Av agneta - 15 september 2008 18:35

Jag har fått en utmaning av Agneta.

5 saker i min frys:

Köttfärs, broccoli, fiskfilee`r fläskottletter och spenat

5 saker i min garderob:

jeans, koftor, toppar, kjolar och boots

5 saker i mitt badrumsskåp:

dag och nattcreme, örhängen, deodorant, smink, rengöringscreme

5 personer jag utmanar vidare:

Birgitta, Ruth, Lena, Cina  och Gerty


En liten kul grej , tycker jag.

Av agneta - 15 september 2008 15:43

Här är det kallt och grått,  och det blåser lite, brrr....... Ingen sol så långt man kan se här inte.  Idag är den första riktiga höstdagen tycker jag. Här vid mälaren kan det bli väldigt råkallt ibland och det gillar jag inte. Jag gillar kyla men det här råkalla är det svårt att klä sig mot.


Har nyss varit och hämta ut mina svarta jeans som jag skickade tillbaka för en storlek större. Har provat dem och nu passar de, yes..........Det var då för väl. nu väntar jag bara på ett par bruna boots och en tröja. ......

Det är så tråkigt när man skickar efter och så finns det inte inne...I hate it...  












Av agneta - 15 september 2008 13:07

Efter en önskan från en majoritet av medlemsländerna har EBU beslutat att använda sig av jury igen i nästa års ESC-final. Telefon- och smsrösterna blir kvar, exakt hur juryns och tv-tittarnas röster ska fördelas återkommer man till senare.

 På det här sättet tror man effekten av kompis- och grannlandsröstning kommer att minska. Det rent musikaliska ska lyftas fram av juryn. Ända fram till 1996 styrdes omröstningen av ländernas jurygrupper. I ESC 1997 började telefonomröstning användas, något som snabbt fick stor genomslagskraft i de flesta länder.

Beslutet fattades på ett möte i Moskva i helgen, där slog man också fast att systemet med de "fyra stora" ska vara kvar. Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Spanien slipper kvala till finalen.

Av agneta - 15 september 2008 08:05

Den som dricker kaffe löper 66 % mindre risk att begå självmord.


Ovido - Quiz & Flashcards