Alla inlägg den 13 september 2008

Av agneta - 13 september 2008 14:52

Här i Västerås är det grått idag. Ingen sol......Det känns att det är höst.

Nu har jag bara två maskiner till att tvätta....skööönt. Jag har nu ätit. pratat med en vännina i 1 timme i telefon och varit ut med hunden...Pust.....Nu ska Zingo ha mat och jag ska sätta på kaffehurran till mig....ska bli gott me kaffe nu.


Och så har jag sååå ont i kroppen igen...vad är detta??? Blir gaaalen....Ska vila en stund i soffan så får vi se om det känns bättre om en stund. Det kommer och går som jag sagt tidigare....


Inatt klockan 01,30 så var det ett himla liv utanför....Det var några som var osams och sedan hörde jag hundar som skällde....Låg och vred mig i sängen trots att jag tagit sömntablett. Då...........var det någon som tagit sig in på min uteplats och stod och knackade på mitt fönster. Min hund blev förståss galen och skällde beskyddande. Jag tassade upp och stog som förstenad i vardagsrummet.....Tur att jag har persiennerna nere på nätterna.....


Det knackade av bara den och jag hörde att det var en tjej och förstod att det var en av grannarna. Hon var tydligen osams med sin kille . Nu ville hon komma in till sin egen lägenhet. Hade tydligen ingen nyckel. ?   Ja det var ett himla liv ett tag , hon knackade och knackade.Killen kom också in på min täppa och de kramades jag såg skuggorna  och gick så småningom tillbaka ut på gården igen.    Sedan hörde jag att någon slog hårt på fönstret på porten och sedan var de inne i trappen. Försökte kika i tittögat vem det var och såg att det var en av tre unga tjejer som bor högst upp. Hon hade killen med sig. så nu var de nog sams igen...


Jag vågade inte öppna då jag inte känner de här människorna...jag har ingen aning vem han eller hon är mer än att hon bor här i trappen. sedan hörde jag att det inte var någon större fara för hennes del, hade han misshandlat henne så hade jag ringt  polisen . Jaa , ni kä´ra bloggvänner...som jag sagt det är rena High chaparall här på området.


  







Av agneta - 13 september 2008 10:04

Igår började jag med ett projekt....Städa ur linneskåpet...... Det luktade rök av allt tyckte jag så jag satte igång med att skura ur skåpet. Slängde en hel del handdukar och påslakan som jag aldrig använder....Varför ska det ligga och ta plats......Det som blev kvar ska tvättas. Igår hann jag tvätta två maskiner och idag ska jag tvätta 4 stycken, sedan är det klart....Vilken skillnad det blev i skåpet ska ni tro, nu doftar det gott och det är ordning.

vad skönt det är med dessa ryck ibland.......


Tänk vad den där rökningen ställde till med. Denna lukt som kilat sig fast i skåp och förråd. Nu måste jag fortsätta i mina stora garderober ( förråd ) också. Men det får bli en annan gång, när andan faller på. Ni som inte rökt inne , var glada över det för jisses vad man förstör. Det är jätteskönt att jag har rustat min lägenhet så att lägenheten inte stinker iallafall.


Att det luktade så här illa det hade jag ingen aning om för det har man inte känt förrut. Man var väl så inrökt, kan jag tro. Det är nu snart två år sedan jag slutade röka och första året kunde jag tycka att det luktade gott när någon rökte men nu.....näääää...tvivale...vad äckligt. Jag kommer alrig att röka igen............ 







Ovido - Quiz & Flashcards