Direktlänk till inlägg 28 september 2008

söndag eftermiddag

Av agneta - 28 september 2008 13:49

Nu har jag varit till Plantagen och köpt två stycken ljung och en silverek. Satte ihop dem i en blå kruka  blev jättetjusigt. har plockat undan lite mer ifrån altanen och lagt över pressenning....Sopat och krattat lite. men det lär bli flera gånger..... Såg på tv att det var bra att lägga löven i planteringarna, det var bra mot kölden och sedan blev det ju näring i jorden också......Så nu har jag gjort det.


Har min kamera kvar hos 50-åringen och har inte haft tiden att hämta den ännu...saknar den så....Annars hade jag tagit en bild på planteringen, men det får bli en annan gång.


Idag har jag ätit fisk som jag gjort i ugnen med tomat och kryddor...Hade ris till Mmmmmm.....det var jättegott och nyttigare än maten igår. Hade sååå ont i magen igårkväll när jag lade mig, min mage är ju inte van vid så mycket fett.....men ibland måste man unna sig lite extra.



 
 
lillis

lillis

28 september 2008 15:17

Det är skönt när man fått in allt och få plocka ordning allt inför vintern.
Önskar dig en fin söndag

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

28 september 2008 17:16

Ja, det är mycket att fixa inför vintern.
Tror det är bra om man väntar med att kratta till våren så är marken skyddad när vintern har sitt grepp över oss.

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

28 september 2008 19:23

Ja har inte börjat ute ännu, väntar på alla lökar som jag skickat efter. Sedan ska rabatterna grävas o så...*puh*

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

28 september 2008 22:36

Skall snart rensa bor mina blommor i lådor och krukor, men ännu blommar dom så fint. Så länge dom orkar får dom finnas. Löv krattas aldrig här, kör över med gräsklipparn så det pulviseras och ger näring tillbaka till jorden. Får det ligga kvar på gräsmattan kan det bilda gräsmögel, framför allt efter björkblad. Hämta din kamera och fota det nya för hösten. Ha en fin vecka med vackert väder !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta - 18 juli 2009 17:24

Nu ska jag prova en ny blogg ett tag. Känner att jag vill pröva något nytt. Har sett andra bloggare som gått över till  blogspot så jag blev nyfiken. jag måste prova jag med.....Välkomna att följa med till min nya Blogg . http://jacastas.blogspot.com...

Av agneta - 18 juli 2009 11:49

Jaha...4 veckor semester, vart tog de vägen??????.....Lördag , söndag kvar , börjar jobba på måndag igen.  Ska jobba 3 veckor på mitt gamla jobb, känns bra för det blir liksom ett litet avslut för mig då. Har varit ute på en cykeltur här på förmidda...

Av agneta - 17 juli 2009 17:20

Här kommer ännu ett boktips för lata dagar i solen. Kärleksbarnet, en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften av Hillevi Wahl. Författaren och journalisten Hillevi Wahl växte upp med två missbrukande föräldrar. För att överleva bröt hon kontak...

Av agneta - 17 juli 2009 10:00

Idag är det sol och vackert väder och alldeles lagom varmt . Det ska bli ca 24 grader idag. Ska ta mig en cykeltur idag på förmiddagen , tänkte jag. Har nyss ätit frukost och läst VLT på min balkong....så häärligt. ...

Av agneta - 16 juli 2009 11:22

Vad skönt att ha bloggvänner som vet vad det vill säga att vara åskrädd. Jag känner mig inte så ensam nu när jag vet att vi är fler som lider av detta . Nu skiner solen här i Västerås och jag sitter på min balkong och skriver. Men jag ser mörka moln ...

Ovido - Quiz & Flashcards