Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av agneta - 1 augusti 2008 08:42

Idag är det 1 augusti och sensommar. Min son fyller 29 år idag, inte klokt vad tiden går. Nu är det snart dax med kräftskivor runt om i Sverige och sursrtrömmingsskivor mmmmm det gillar jag.....både kräftor och surströmming. Tänk er  hårt tunnbröd med messmör, mandelpotatis, surstömming , tunnbröd och lök mmmmmmm.........


Igår mullrade det runt omkring oss här i Västerås, någon blixt var det också. Det höll på i flera timmar men den var aldrig precis rakt över, tack och lov. Men det blev lite städat i min garderob iallafall. ( Mitt sätt att hålla undan paniken vid åska ) Idag är det tydligen risk för mer åska och jag ber till Gud att den inte kommer hit, jag orkar inte mer nu. Jag ska börja jobba 14,00 och vill inte oroa mig för djuren när jag inte är hemma. Min granne är informerad om hur jag jobbar och hon har mitt tel.nr till jobbet ifall det skulle vara något. Känns skönt.


Nu ska jag hänga tvätt och sätta mig en stund ute och lösa korsordet i Vlt, vår dagstidning. Det är fortfarande sommar och sol här i Västerås. Men detta är nog sista riktigt varma dagen på ett tag. Det ska ju bli svalare och regn nu till helgen...enda fördelen med det är att det inte blir någon åska.


ha det bra, vi får se om jag orkar och hinner blogga under helgen, ska ju jobba.


kram



Ovido - Quiz & Flashcards