Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av agneta - 20 augusti 2008 18:05

jaha...Här har åskan mullrat för en stund sen...Men det var inte så farligt så det var ju skönt. Lite regn fick vi också. En underbar regnbåge tornade upp sig på himlen efter åska och regn. Tog några foton av detta underbara fenomen. Fotot blev väl inte så bra men den vackra regnbågen syns ju iallafall.


Av agneta - 20 augusti 2008 17:59

Usain Bolt fortsätter briljera i OS-friidrotten. Idag slog han "det oslagbara" världsrekordet som Michael Johnson satte i Atlanta 1996. Han sprang 19,30 i finalen på 200 meter.
Usain Bolt, som tidigare slog världsrekordet på 100 meter, gjorde om bedriften i finalen på 200 meter.  Detta var något alldeles i hästväg. herregud vilken idrottsman, och bara 22 år. Hur ska detta sluta tro.  Men underbart var det att få uppleva dessa två lopp.  Grattis Jamaica som har haft ett så  starkt landslag i OS. Och Grattis Usain Bolt.

  








Av agneta - 20 augusti 2008 10:06

Idag känner jag mig fortfarande hängig, som om jag ska bli sjuk. Trött, ont i huvudet och kroppen samt fryssen. Nu har jag gått så här i en veckas tid, suck....jobbigt när det aldrig bryter ut. Typiskt mig att gå och harva i veckor och att inte bli riktigt sjuk. Bättre det att man blir sjuk och sedan frisk än att gå så här och harva. Men ska man vara positiv så blir det billigare så här, det är ju dyrt att vara sjuk idag. Hellst ska man väl dö på sin post, hrm....


Är ledig idag med men ska på våningsmöte mellan klockan 13 och 15,30. Där vi ska gå igenom våra rutiner på våningen bl.a När man arbetar med psykiskt handikappade människor så är det viktigt med fasta rutiner och att alla gör lika. En del av de boende klarar inte av några förändringar i vardagen.....


Här skiner solen och det är skönt ute... Regnskurar kan förekomma står det i Vlt .Nu ska jag gå in i duschen. Vad ska jag ha på mig?  Nu är det en sån är mellantid igen, man kan inte klä sig för varmt och man kan inte ha för lite kläder på sig heller.hm



Ovido - Quiz & Flashcards