Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av agneta - 4 augusti 2008 12:40

Idag har jag varit duktig och dammsugit i lägenheten. Jag hade stora dammkatter ( inte råttor ) på golven. Dammsugarpåsen blev full på engång så det var bara att byta den mitt i städningen. ( arbetssamt ) puust....

jaa, nu är det iallafall rent på golven, känns bra. Nu ska jag laga mat , idag blir det hemgjorda hamburgare med sallad till....Mmmmmm.. gott. Ska göra en dressing av youghurt och dill, jättegott.

Sedan måste jag duscha och gå ut med Zingo för att sedan ta mig till jobbet. Börjar 15,00 idag.  Är så trött,   har jobbat sedan i Fredags och ska jobba till torsdag. Men sedan är jag ledig 4 dagar. Ska bli skönt. Har själv   lagt mitt schema på det här viset för att få flera dagar i ett sträck ledigt.. Detta är andra perioden jag testar detta så vi får se om jag orkar i fortsättningen.


kram på er

Av agneta - 4 augusti 2008 09:20

Igår åskade det till och från hela eftermiddagen och kvällen....blir galen..... Det är det värsta som finns när åskan bara segar sig kvar. Det är bättre när det åskar en stund och sen är det bra. men , neej då det ska åskas hela tiden och i flera dagar. I hate it.........Idag är det fortfarande kvavt och jag tycker mig se åskmoln i horisonten. Hoppas att det bara är regnmoln, suck. Kanske är det några grader svalare idag ändå......tror det.


I Vlt idag stod att läsa att Den som vill gå ner i vikt bör starta dagen med en rejäl frukost. En amerikansk studie att kvinnor som bantade enligt storfrukostmetoden tappade betydligt mer i vikt än de som höll en traditionell lågkolhydratdiet. Låter bra jag brukar vara glupande hungrig på morgnarna........Vill passa på att säga att jag fortfarande går ner i vikt och tänker på vad jag stoppar i munnen. Det går sakta men säkert åt rätt håll.





Ovido - Quiz & Flashcards