Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av agneta - 26 augusti 2008 13:17

Tack alla ni som stöttat mig i min olycka idag...  Mår fortfarande dåligt över det som hänt...Men försöker verkligen lägga detta bakom mig..Ska till jobbet snart , börjar 15,00 och jobbar till 21,45. Då får jag annat att tänka på en stund iallafall....Men jag känner mig illamående inför kvällspromenaden efter det som hände igår.......Tänk om det händer ikväll igen, det orkar jag bara inte.....Och min stackars hund...han blev jättekonstig igår i beteendet, han blev så orolig på något sätt....Tycker fortfarande att han beter sig lite underligt...deppig på något vis. ( inbillning ) kanske.


Här i Västerås har vi mulet idag och det finns risk för regn enligt SMHI. idag känns det verkligen som höst. Nu ska jag snart ut med Zingo innan jag cyklar till jobbet. Innan dess ska jag  titta efter lite lägenheter på andra områden här i Västerås.

Ha en bra dag och kväll...vi hörs snart..











Kul

Av agneta - 26 augusti 2008 10:46

Måste bara visa detta underart roliga inslag. Katten som vägrar flytta på sig. Känner igen detta beteende då jag har en röd katt själv. De är speciella kan jag tala om.  Så egoistiska så det finns inte.....Har fått mig ett gott skratt, skönt ....Efter allt som hänt....

Av agneta - 26 augusti 2008 08:25

  

Har inte kunnat sovit något vidare inatt. Igår kväll när jag var ute med hunden så hörde jag ett himla liv inne på ett dagis. I trädgården utanför dagiset. Där står ett gäng med en sådan här kamphund och de håller för fullt på att hettsa hunden .Fastbunden står en större hund...Jag blir så himla orolig så jag håller mig i närheten. Jag går en sväng och kommer tillbaka då är det ett himla liv på hundar de skriker och skäller sedan börjar det låta jättekonstigt...som om det gurglar......inte vet jag om kamphunden huggit tag i strupen....jag slänger mig på telefon och ringer polisen är alldeles skakig och ramlar nästan ihop innan polisen svarar. får hjälp av en granne som kommit ut på sin balkong att förklarade var detta var någonstans. Min hjärna slutade fungera alldeles... Polisen hade mycket just nu men skulle skicka en bil så fort de bara hann....Så låter det jämt....Känns som som det inte är någon ide`att ringa längre. har ringt förrut om raketskjutning efter nyår och när de riktat dem mot tak och bussar , bilar. Iallafall så vaknade min vännina i söndags natt 12,00 av ett hilma liv utanför i hennes lekpark. Då var de där och hetsade sina kamphundar. Neeej, här går inte att bo kvar längre, det har blivit rena gettot....Både jag och min vännina står i kö på lägenhet någon annan stans. Skulle vilja bo på landet men då måste jag ha bil och det har jag ju ingen....Varför görs det inget åt all förstörelse här på området och alla störningar som tvätta på nätterna , och spika på nätter och mornar. Alla kamphundar ....Varför får de födas upp.....Det måste komma en lag mot detta då det nästan alltid är fel människor som köper dem.  Av vilken anledning skaffar man sig en sådan hund????? Det fattar inte jag. När det finns så många andra fina raser.


jag är fortfarande så himla ledsen över vad jag var med om igår , kan inte sluta tänka på det. jag vet att jag måste och jag försöker verkligen.....

nu orkar jag inte skriva mer......vi kanske hörs igen om en stund.

  















 

Ovido - Quiz & Flashcards