Alla inlägg under september 2008

Av agneta - 19 september 2008 08:53

En koalas blindtarm är 7 m (i jämförelse med människans 7 cm)

Av agneta - 19 september 2008 08:50

Jaaaaa....När jag öppnade min mailbox i morse så låg det här fina priset och väntade på mig. Äntligen har jag vunnit ett pris...jag brukar aldrig vinna....

Tack snälla söta Ruth för detta fina pris.


kram

Av agneta - 18 september 2008 09:00

Ja, man får vara glad att man bor här i Sverige och inte i Japan när det gäller att åka kollektivt. fast ibland skulle vi behöva sådana  här påputtare här också....hehehee....Men jag förstår inte hur de överlever resan. Kvävs de inte , gör de inte illa sig? Om man står längst in hur kommer man ut ...osv.......Jätteläskigt...kolla in


Av agneta - 18 september 2008 08:32

Idag är Zingo sååå dålig imagen. han hade bajat inne två gånger och kräkts flera gånger....Han kräktes några gånger ute också och bajsade jättelöst några gånger....Stackarn...Det är nog första gången han är så dålig i magen...Tror att det är de där fb grisöronen....Nu ska han inte få några mer sådana.....Och idag blir det diet...bara vatten....så får vi börja imorgon lite försiktigt  med kokt fisk och ris. Om han inte kräks och bajsar mer förstås.

Typiskt och jag som ska börja jobba idag klockan 13,00. men min granne är snäll och tar ut honom en sväng mot kvällen ..annars blir det för länge till jag kommer hem och jag får be henne att titta till honom idag lite oftare.


Min lilla älskling....Zingo. Nu ligger han här på sängen och ser olycklig ut.


Av agneta - 18 september 2008 08:29

Flodhästen är det djur i afrika som dödar mest människor.

Av agneta - 17 september 2008 15:55

Titta så fin jag blev.......

Kram Zingo


Av agneta - 17 september 2008 11:13

vad skönt.....idag har jag äntligen badat Zingo.Han har även fått klorna klippta....tänk att det ska vara så svårt att få ändan ur vagnen ibland. ...Nu börjar han bli långhårig igen och han har ju så himla jobbig päls och så har min trimmer gått sönder.....Nu måste jag ringa till någon som klipper hundar...ska kolla upp vilka som finns i närheten av där jag bor. .........

 Ilove my dog 







Av agneta - 17 september 2008 11:07

Tog lite foton på morgonpromenaden med Zingo. Här börjar träden så sakteliga ändra färg.....Visst är det vackert med dessa skiftningar...


Ovido - Quiz & Flashcards