Alla inlägg under augusti 2008

OS

Av agneta - 18 augusti 2008 15:51

Sanna Kallur startade semifinalen på 100 meter häck starkt. Men redan på första häcken visade det sig vara en för bra start. Hon kom för nära första häcken och föll.  Stackars, stackars Sanna. jag fällde faktiskt en tår med henne idag. Så synd för en så duktig idrottskvinna att förlora på det viset. Men Sanna du kommer igen, du är ung och nästa gång om mer ännu mer laddad och revanchsugen. 


Jaa, det verkar gå troll i svenska laget just nu. Det går inget vidare för någon måste jag säga. Förutom Wissman och Holm då. Det verkar som om framgångar sprids i ett lag och tvärtom. Jag håller verkligen tummarna för Holm och wissman och hoppas att de ska ge oss två medaljer till.


Av agneta - 18 augusti 2008 12:47

Är nu ledig några dagar. Det är skönt. Det är mulet ute men det är varmt och det kommer en liten regnskur då och då. har inte gjort något särskilt idag men ska dra fram dammsugaren nu, igentligen orkar jag inte är så himla trött men jag står inte ut med dammkatterna.det blir så trångt i min lilla lya. Har varit och hämtat nya nycklar idag då vi ska få nya lås i lägenheterna. De börjar med arbetet nu i september. Jättebra tycker jag. Egentligen borde man få nya nycklar när man flyttar in då jag tror att det är många nycklar ute  i omlopp. man behöver ju bara byta kolven. Neej nu till dammsugaren....Ha en bra dag....


Av agneta - 16 augusti 2008 10:37

GRATTIS MADONNA! Madonna, 50 år,idag.   







Av agneta - 15 augusti 2008 15:40

Idag slutade jag 12,00 och börjar inte jobba förrens imorgon klockan 15,00. Sedan jobbar jag Söndag 7,00 till 14,00. Så denna helg känns kort. Idag har solen kommit fram. Den tittade fram alldeles innan jag skulle cykla hem och den skiner ännu....Hääärligt. man blir genast mycket piggare till sinnes. men det finns hotfulla moln runt hela himlen som kommer och går hela tiden så jag ropar inte hej ännu. Det finns risk för åska och regn enligt väderrapporten igår. Hoppas inte.... Igår var det jättekonstigt väder. Det blåste något alldeles förskräckligt och regnade...det kom och gick liksom. usch, det är lite otäckt med de här konstiga vädren...  


Ha en bra fredagskväll...









 

Av agneta - 14 augusti 2008 11:20

Det har regnat här på morgonen. Nu tittar solen fram lite grann. Men det är mulet.....Idag börjar jag jobba 15,00 och jobbar till 21,45. Hoppas på uppehåll och ingen åska när jag ska cykla till jobbet.


Idag har jag sökt ett nytt jobb som jag verkligen hoppas på att få. Har sökt jobb som boendehandledare på ett gruppboende för psykiskt handikappade. Boendet ligger nästan granne med var jag bor och det skulle bli jättebra om jag fick det. Det skulle bli nära för mig att gå ut med hunden och jag skulle slippa vara stressad över att skynda mig hem efter jobbet.  Har sökt flera tjänster , natt 64%, 75% och 100%  dag, kväll och helg. då jag kan jobba hur som hellst då jag har så nära. Håll tummarna nu så att jag får jobbet.

Av agneta - 14 augusti 2008 11:16

Hej på er alla bloggvänner. Här kommer lite bilder från igår då vi var på Åsby trädgård i Hallstahammar. Fler bilder finns att se på min bilddagbok. Det fanns mycket tjusigt att vila ögonen på må ni tro. Min arbetskolega tyckte att jag passade ihop med trollet och ville dokumentera detta.

Av agneta - 13 augusti 2008 23:49

Usch vilket oväder vi haft idag.  Först blev det världens åskväder då vi var i Hallstahammar. Det regnade så vi trodde taket skulle rasa in på Åsby trädgård. Har aldrig varit med om maken. Flera av besökarna där gick omkring och hukade och tyckte det var läskigt....... Vid 19 tiden så dånade åskan över Västerås...och det blåste upp och det kom ett rejält skyfall här också. Usch.......inte trevligt alls. Nu får jag verkligen hoppas att det är slut på detta oväder men enligt väderprognosen på tv så kan det komma in mer åska över vissa delar av Sverige i morgon igen. Hoppas inte över Västerås iallafall....Blir alldeles slut av åskväder då jag är så himla rädd.


Neej, nu ska jag sova.

  







Av agneta - 13 augusti 2008 10:12

Nu ska jag alldeles strax hoppa in i duschen. Sedan måste jag ta mig något att äta , vad det nu ska bli....Vet inte än vad jag är sugen på. Sedan blir det att rasta hunden för jag ska jobba sedan. Börjar idag kl 13,00 och vi ska på utflykt med tre damer idag. Vi ska åka till Åsby trädgård och titta på vackra blommor och växter. Vi ska även fika där...Slutar 21,45 ikväll, har rapport till natten.   







Ovido - Quiz & Flashcards